امین، امانت‌دار وقت شما...1403-02-15
اشتراک گذاری:

نگرانی از افزایش غریق در سواحل آزاد شده

کریمیان رئیس هیات نجات غریق و غواصی مازندران گفت: مردم اکنون برای شنا به هر نقطه‌ای از دریای خزر که دلشان بخواهد می‌توانند بروند و احتمال خطر غرق شدن آن‌ها هم زیاد می‌شود به همین دلیل دغدغه‌های خود را در این زمینه به صورت مکتوب اعلام کردم اما اینکه مسئولان چه برنامه‌ای برای پیشگیری و کاهش غریق در دریا دارند هنوز پاسخی دریافت نکردم.

اوگفت: آزادسازی سواحل دستاورد بزرگی برای مردم است اما مناسب سازی سواحل ، کاهش نقاط حادثه خیز و اجرای طرح‌هایی که کاهش غریق را بدنبال داشته باشد باید در اسرع وقت انجام شود.

طرح سالمسازی دریا برای شنای امن گردشگران از سال۹۱ با هدف کاهش تلفات در آب‌های ساحلی مازندران آغاز شد، این طرح پارسال در۹۱ نقطه از سواحل اجرایی شد و ۹۰۰ ناجی غریق در حدود ۳۷۰ نقطه حادثه خیز مستقر شده بودند اما با توجه به حجم سواحل آزاد شده، تسهیل در تردد گردشگران و ناکافی بودن ناجیان غریق، خطر غرق شدن در دریا تهدیدی جدی برای فصل گرم سال خواهد بود.

به گفته کریمیان در حالیکه ناجیان غریق به عنوان نیروی متخصص روزانه ۱۰۰ هزار تومان دستمزد می‌گیرند یک کارگر غیر متخصص بیشتر از این میزان حقوق دریافت می‌کند به همین دلیل انگیزه ناجیانی که سال‌ها برای نجات جان مردم در ساحل تلاش می‌کردند کمرنگ شده است.

او گفت: ۳ میلیارد تومان از مطالبات ناجیان غریق هنوز پرداخت نشده  و ناجیان کارکشته به دلیل مشکلاتی که هرساله در پرداخت دستمزد دارند تمایلی به ادامه فعالیت ندارند.

۶۲ نفر از نیمه خرداد  امسال تا پایان شهریور در آب‌های ساحلی مازندران جان خود را از دست داده بودند اما حضور ناجیان غریق در این مدت توانست جان ۵۹۵ را نیز از خطر غرق شدن نجات دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *