امین، امانت‌دار وقت شما...1403-02-11
اشتراک گذاری:

نرخ بیکاری بهاره در مازندران نیم درصد کاهش یافت

سید اسماعیل هاشمی مدیرکل امور اقتصادی و دارایی مازندران روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در بهار سال ۱۴۰۰ نرخ بیکاری مازندران هشت درصد بود که این رقم در بهار امسال با کاهش نیم درصدی به هفت و نیم درصد رسید.

وی با بیان این که واکاوی نرخ بیکاری مازندران در زمستان سال ۱۳۹۹ عدد هشت و نیم درصد را نشان می‌دهد ، گفت : با برنامه‌ریزی‌های اقتصادی دولت مردمی سیزدهم این رقم در زمستان سال گذشته به هشت درصد کاهش یافته بود.

هاشمی تصریح کرد: اهمیت کاهش نرخ بیکاری بهاره در مازندران به هفت و نیم درصد از این حیث دارای اهمیت است که در زمان حاضر متوسط نرخ بیکاری در کشور ۹.۲ درصد است.

نرخ بیکاری بهاره در مازندران نیم درصد کاهش یافت

تداوم کاهش بیکاری با طرح‌های تولیدی 

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی مازندران با اشاره به اعطای تسهیلات تبصره ۱۸ برای راه‌اندازی بنگاه‌های اقتصادی جدید در مازندران ، افزود: در یک سال گذشته راه اندازی ۲ هزار و ۶۹۴ طرح به ارزش پنج هزار میلیارد تومان تصویب شد که با تحقق آن شاهد ایجاد اشتغال پایدار برای بیش از ۴۰ هزار نفر در آینده نزدیک در استان خواهیم بود.

وی اضافه کرد: حمایت از بنگاه‌های اقتصادی راکد همواره جزوی از دغدغه‌های مدیران ارشد استان در یک سال گذشته بوده که در قالب بسته تسهیلاتی ۱۵ هزار میلیارد ریالی از تعطیلی ۳۰۰ واحد تولیدی در مازندران جلوگیری شد.

هاشمی همچنین از انعقاد ۶ قرارداد سرمایه گذار خارجی برای راه اندازی واحدهای تولیدی در استان در یک سال گذشته خبر داد و گفت: این فعالان اقتصادی در بخش‌های گردشگری، تولید کفش، تولید بیسکویت و انواع شیرینی در استان سرمایه‌گذاری خواهند کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *