امین، امانت‌دار وقت شما...1403-02-01
اشتراک گذاری:

ناجیان غریق در سواحل دریای مازندران به صف شدند

غلامعلی فخاری مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان مازندران روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود :‌ این تعداد ناجیان غریق جمعیت هلال احمر در ۳۰۰ نقطه حادثه خیز سواحل دریای خزر در محدوده استان مازندران حضور دارد تا ضمن هشدار به افراد برای پرهیز از شنا در مناطق ممنوعه به غریق های احتمالی نیز کمک کنند.

وی با اشاره به اینکه حدود ۶۰۰ نقطه حادثه خیز در سواحل دریا در مازندران شناسایی شده است، ‌ادامه داد :‌اما با توجه به اینکه طرح سالمسازی دریا با دستور وزارت کشور از اول تیرماه آغاز می شود امسال براساس ضرورت های موجود از جمله تعطیلات پیش رو در خرداد ماه زودتر از زمان اعلان این طرح حدود ۶۰ درصد ناجیان غریق هلال احمر استان به سواحل اعزام و مستقر شدند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر مازندران پیش بینی کرد امسال در زمان اجرای طرح سالمسازی دریا در این استان بیشتر از یک هزار و ۶۰۰ ناجی غریق این نهاد در سواحل استان مستقر شوند تا به خدماتدهی مسافران و شناگران بپردازند.

طرح سالم‌سازی دریا از سال ۱۳۹۱ با هدف کاهش تلفات ناشی از غرق شدن هنگام شنا و همچنین ارایه خدمات تجمیعی گردشگری و نظارت‌های اجتماعی در ۶۰ نقطه از سواحل مازندرانی دریای خزر به اجرا درآمد و ا هرساله این طرح از خردادماه شروع می شود و تا پایان تابستان ادامه دارد.

مازندران دارای ۱۵ شهرستان ساحلی است که در این میان شهرستان‌های محمود آباد با ۳۰ کیلومتر ساحل آزاد و بیش از ۱۲۰ راه دسترسی دارای ۱۶ طرح، بابلسر با ۲۷ کیلومتر نوار ساحلی و ۱۳ کیلومتر نوار ساحلی قابل شنا، از شاخص‌ترین شهرستان های مرکزی استان در اجرای این طرح محسوب می شوند.

وی با اشاره به ابلاغ استاندار مازندران مبنی بر انتخاب جمعیت هلال احمر به عنوان مسول پیشگیری از کاهش غریق در دریای خزر افزود : پیش از این و در سالهای قبل مسوولیت این کمیته برعهده اداره کل ورزش و جوانان بود که با تصمیم و نگاه تخصصی استاندار این مهم به هلال احمر به عنوان نهاد تخصصی در حوزه امداد و نجات سپرده شده است.

فخاری در خصوص اقدامات هلال احمر مازندران برای پیشگیری از غریق در سواحل دریا گفت: با بررسی کارشناسانه جدید انجام شده نقاط حادثه خیز در سواحل افزایش یافته است.

وی با تاکید بر اینکه موفقیت در طرح ساماندهی دریا ضرورت هایی با خود دارد، گفت: افزایش حقوق ناجیان غریق با توجه به افزایش روزهای کاری این افراد درطرح امسال از جمله این ضروریات است.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر مازندران همچنین با اشاره به اینکه وسایل تفریحی از جمله جت اسکی و قایقرانان در اختیار بهره برداران بخش خصوصی وجود دارد، افزود: این مجموعه ها نیاز است تا پیوست مورد نیاز در زمینه امداد و نجات را در برنامه کاری خود قرار دهند تا بدین صورت به عنوان یار سوم و کمک حال امدادگران هلال احمر باشند.

وی از رایزنی های صورت گرفته با استان های دیگر برای در اختیار گرفتن بخشی از تجهیزات امدادی از جمله آمبولانس در زمان اجرای طرح دریا در مازندران خبرداد.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر مازندران گفت: برای این منظور حدود ۱۰ دستگاه آمبولانس، جت اسکی و قایق های نجات به این استان آورده می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *