امین، امانت‌دار وقت شما...1403-01-28
اشتراک گذاری:

میکروفن‌ها در “کلاب هاوس” خاموش می‌شود

یک پژوهشگر رسانه در مصاحبه با رادیو گفت‌وگو به نقض آشکار آزادی بیان در رسانه‌های دشمن همزمان با نزدیک شدن به انتخابات 1400 اشاره کرد.

سیدعلیرضا آل داوود در بخش “ایستگاه 1400” در برنامه رویداد با اشاره به بخشی از راهبرد عملیات روانی ضد انقلاب در انتخابات پیش رو گفت: این‌ها در شبکه‌های اجتماعی که سرور خارج از کشور دارند، یاس و نا امیدی می‌پراکنند و دست به بن بست نمایی شرایط کشور می‌زنند.

وی افزود: دشمن اینگونه القا می‌کند که حتی با انتخابات هیچ آینده‌ای برای کشور وجود ندارد و این موضوعی مهم است.

آل داوود گفت: یکی از تکنیک‌های جنگ روانی، برچسب زدن به کاندیداهای جبهه‌های مختلف است؛ خاصه جبهه‌ای که آماده می‌شود با برنامه، کشور را به سمت آینده‌ای درخشان هدایت کند.
وی افزود: رسانه‌های دشمن واژه‌ها را به صفات مثبت و منفی تبدیل می‌کنند و به نهادهای مختلف نسبت می‌دهند و هیچ استدلالی هم ندارند.

آل داوود ادامه داد: آن‌ها الفاظی را ضد صداوسیما مطرح می‌کنند که می‌توان به مصاحبه گزینشی و شعبده بازی اشاره کرد ولی وقتی نوبت به همین رسانه‌ها می‌رسد، اجازه سخن گفتن وجود ندارد یا میکروفن‌ها به سرعت بسته می‌شود.

این کارشناس رسانه در مصاحبه با رادیو گفت‌وگو، یادآور شد: آن‌ها در انتخابات 88 نیز از واژه‌هایی نظیر صحنه آرایی خطرناک استفاده می‌کردند یا تکنیک جنگ روانی دروغ بزرگ را به کار بستند.

آل داوود ادامه داد: تقلب بیش از 10 میلیون، کاملا متناظر با دروغ بزرگ است که می‌گویند دروغ هرچه بزرگ تر باشد، باور کردن آن ساده تر است.

وی افزود: نکته دوم کلی گویی این رسانه‌هاست و اینگونه القا می‌کنند که کشور به سمت بن بست حرکت می‌کند و حتی هیچ موردی از این مسئله، مورد کنکاش قرار نمی‌گیرد.

آل داوود گفت: گروه‌های مختلف سیاسی که نگاهی به خارج دارند، اعلام می‌کنند جمعی از اقتصاددانان به مقامات کشور نامه نوشته‌اند و این کلی گویی‌ها از سوی رسانه‌های معاند القا می‌کند که حتی با وجود دولتی، با تدبیر، شرایط تا 5 سال آتی اصلاح نخواهد شد.

وی افزود: حوزه بورس نیز این روزها داغ است و رسانه‌های دشمن از این مسئله برای نا امید کردن مردم استفاده می‌کنند.

آل داوود ادامه داد: همچنین در اسفند سال گذشته که کرونا شیوع پیدا کرد، بی بی سی به جد نسبت به درگیر شدن مردم کشورمان ابراز خوشحالی می‌کرد ولی روزی هزاران کشته انگلیسی را سانسور می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *