امین، امانت‌دار وقت شما...1403-02-07
اشتراک گذاری:

مراقب اخبار جعلی انتخاباتی باشید!

پژوهشگر فضای مجازی نسبت به لزوم آگاهی مردم از انتشار اخبار جعلی و تمیز داد آن از خبرهای واقعی هشدار داد.

سیدعلیرضا آل داوود در گفتگو با بخش ویژه “ایستگاه1400” در برنامه “رویداد” از مهم ترین مسائل در فضای مجازی، اخبار جعلی خاصه در دوران کرونا دانست که می‌توان حکمرانی در بسیاری کشورها را دستخوش بحران نماید.

وی با بیان اینکه این اخبار سلامت مردم را نیز هدف قرار داده و منجر به استرس و کاهش امید می‌گردد، افزود: ناامیدی و استرس ایمنی بدن را در شرایط کرونا پایین آورده و خسارات انسانی زیادی به بار خواهد آورد.

آل داوود ادامه داد: اخبار جعلی در حوزه سیاسی، مردم را از آینده مأیوس می‌کند و دشمن و گروه‌های بخواهِ ایران، هرچه می‌خواهند اعلام می‌دارند و از سواد رسانه ایِ اندک، بهره برداری می‌کنند.

وی گفت: اما چه باعث می‌شود که مردم اخبار جعلی را باور کنند؟ یکی سادگی مخاطب است که به هرچیز اعتماد می‌کند و بحث دوم، عدم تحلیل پیام‌های رسانه‌ای است که مخاطب را به سمتِ ورد نظر تولید کننده پیام می‌کشاند.

آل داوود افزود: در زمینه انتخابات ریاست جمهوری باید آمادگی داشته باشیم تا اخبار جعلی را از صحیح شناسایی کنیم. چراکه این دانایی کمک می‌کند از هویت ایرانی و آینده خود حمایت کنیم.

این پژوهشگر فضای مجازی همچنین چنین آگاهی را موجب نا امیدی دشمنان عنوان و ابراز امیداری کرد ارتقای مهارت مردم، موجب استفاده بهینه از فضای مجازی گردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *