امین، امانت‌دار وقت شما...1403-02-29
اشتراک گذاری:

معیوب بودن فرایند اداری در مازندران

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، سید محمود حسینی‌پور پیش از ظهر امروز در شورای اداری استان ضمن عرض تسلیت به مناسبت اربعین حسینی، اظهار کرد: هر ساله شاهد رشد حضور شیعیان در راهپیمایی اربعین حسینی هستیم؛ امسال کاروان عاشورایی از سه منطقه مازندران به سمت کربلا حرکت می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه رشد بهره‌وری از موضوعات مهمی است که رهبری و رئیس جمهوری بر آن تاکید دارند، گفت: در دو ماه گذشته تفاهم نامه‌ای بین استانداری، سازمان مدیریت و برنامه ریزی، دانشگاه نوشیروانی بابل و سازمان ملی بهره‌وری کشور منعقد شد این اقدام می‌تواند برای توسعه استان اثرگذار باشد.

حسینی‌پور با بیان اینکه نقشه راه دولت سیزدهم بهره‌مندی از وصیتنامه شهدا است، افزود: شهدا تاکید داشتند تا از فرصت‌ها برای رشد کشور استفاده شود.

وی به کارنامه مثبت دولت سیزدهم در کشور و استان‌ها اشاره کرد و گفت: مازندران در اجرای پروژه‌های هفته دولت در صدر کشور بود، این رتبه بیانگر اجرای بهره‌وری در استان است اما سرعت قابل قبولی ندارد.

استاندار مازندران محصول عملکرد مدیران در استان را مثبت و قابل قبول دانست و ادامه داد: رهبری با حساسیت ویژه‌ای موضوع بهره‌وری در کشور را مورد توجه قرار دادند که نشان از آگاهی ایشان نسبت به جامعه است.

وی با اشاره به وضعیت موجود مازندران که نیازمند ارتقای بهره‌وری است، خاطرنشان کرد: موضوع بهره‌وری در مازندران از مسئله عبور کرد در برخی از حوزه‌ها به بحران تبدیل شده است.

حسینی پور یادآور شد: به واسطه عدم سیاست گذاری درست در جذب نیروی انسانی به صورت قبیله‌ای، فامیل سالاری با نگاه کمیته امدادی برخی افراد جذب دستگاه‌ها شدند که ۹۵ درصد درآمد آن دستگاه صرف حقوق پرسنل می‌شود. 

وی ادامه داد: برخی اقدامات نادرست میزان بهره‌وری آن دستگاه را به صفر رسانده است.

استاندار مازندران با طرح سوالی مبنی بر اینکه چرا تاکید داشتیم مازندران در موضوع بهره‌وری پایلوت باشد، اظهار کرد: مازندران استانی است که خدمات ملی می‌دهد اما از بودجه استانی استفاده می‌کند عنصر بهره‌وری در افزایش بودجه ملی موثر است.

وی افزود: همچنین مازندران در حوزه کشاورزی مقام اول تولیدات در کشور را دارد؛ این جایگاه باید تثبیت شود،قطعا با افزایش بهره‌وری میسر خواهد شد.

حسینی‌پور میزان ضریب هوشی مردم مازندران را در صدر جدول هوشی کشور اعلام کرد و گفت: برای افزایش بهره‌وری باید از ظرفیت منابع انسانی کارآمد و نخبه به درستی استفاده شود.

*معیوب بودن فرایند اداری در مازندران
وی با اعلام اینکه فرایند اداری درمازندران معیوب است مدیران باید تغییر و تحولی بر فرایندها داشته باشند، تصریح کرد: مازندران  نیازمند اجرای درست بهره‌وری و رشد در این بخش است.

حسینی‌پور با تاکید براینکه پراکندگی در استان سبب می‌شود تا خدمات اداری در مازندران به درستی انجام نشود، افزود: رشد بهره‌وری سبب می‌شود تا ۳ هزار و ۶۰۰ روستا در مازندران از خدمات دولتی بهره‌مند شوند.

به گزارش فارس، هفته دفاع مقدس از ۲۹ شهریور آغاز می‌شود مقرر شد در این هفته خانواده ۱۰ هزار و ۴۰۰ شهید استان و یک میلیون پیشکسوت جنگ تحمیلی به صورت استانی و شهرستانی تکریم شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *