امین، امانت‌دار وقت شما...1403-01-09
اشتراک گذاری:

مرغ‌های موجود در مرغداری‌های مازندران راستی‌آزمایی می‌شود

به گزارش بلاغ؛ با هدف تامین مرغ استان مازندران و تهران و کنترل قیمت مرغ زنده و آماده طبخ، جلسه فوق‌العاده قرارگاه امنیت غذایی جهاد کشاورزی مازندران به ریاست حسن عنایتی کلیجی رییس سازمان جهاد کشاورزی مازندران و باحضور معاونین و مدیران ستادی و انجمن کشتارگاه‌ها و اتحادیه مرغداران استان برگزار شد.

عنایتی کلیجی در جلسه فوق‌العاده قرارگاه امنیت غذایی جهاد کشاورزی مازندران، بر تامین مرغ و همراهی همه مرغداران و تولیدکنندگان در راستای تامین امنیت غذایی استان و کشور تاکید کرد.

وی هشدار داد درصورتی که شاهد همراهی مرغداران و تولیدکنندگان نباشیم، قطعاً شاهد رکود بازار و تولید و ضرر سنگین مرغداران خواهیم بود که به نفع اقتصاد صنعت طیور استان نیست.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران، خاطرنشان کرد: با توجه به تعطیلات چند روزه ای که در پایان هفته در پیش داریم باید با تلاش و جدیت نسبت به تامین و توزیع گوشت مرغ اقدام کنیم.

وی ادامه داد: صنعت مرغ مازندران را باید حفظ کنیم و در این راه همدلی مرغداران، کشتارگاه‌ها، اتحادیه‌ها و مسئولان استانی را می‌طلبد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران بیان کرد: بازرسین ما به صورت نامحسوس در کشتارگاه‌ها و سطح شهر حضور فعال دارند و با هرگونه تخلف برخورد قانونی می‌کنند.

وی تصریح کرد: فهرست مرغداران را فردا تهیه و شناسایی می‌کنیم و بر این اساس مرغ‌های موجود در مرغداری‌ها را راستی آزمایی کرده تا مرغ به اندازه کافی وارد بازار استان مازندران و تهران شود.

لزوم همراهی دستگاه‌های قضایی، نظامی و امنیتی برای کنترل قیمت مرغ در بازار

سید محمد جعفری سرپرست معاونت توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی جهاد کشاورزی مازندران نیز در جلسه فوق العاده قرارگاه امنیت غذایی جهاد کشاورزی استان اظهار کرد: مقرر شد جلسات قرارگاه امنیت غذایی تا رسیدن بازار به تعادل به طور منظم برگزار شود.

وی ادامه داد: پشتیبانی امور دام مرغ زنده خریداری کند تا تامین گوشت مرغ داشته باشد.

جعفری خاطرنشان کرد: باید قیمت مرغ زنده در کشتارگاه و گوشت مرغ آماده به طبخ را مدیریت کنیم و جدیت زیادی در برخورد با افزایش قیمت داشته باشیم.

وی ادامه داد: باید همراهی استانی برای جلوگیری از افزایش قیمت مرغ داشته باشیم و به تنهایی نمی‌توان با متخلفان برخورد کرد و نیازمند همراهی و همکاری سایر عوامل و نهادهای قضایی، نظامی و انتظامی هستیم.

سرپرست معاونت توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی جهاد کشاورزی مازندران اظهار کرد: قیمت مرغ نباید از ۷۳ هزار تومان فراتر رود و بیشتر از این قیمت پرونده  تعزیرات حکومتی تشکیل خواهد شد.

این مسوول اضافه کرد: مازندران علاوه بر نیاز مصرف مرغ داخل استان، مرغ استان تهران را هم تامین می‌کند و با توجه به در پیش بودن تعطیلات پایان هفته، تامین گوشت مرغ در استان بویژه غرب استان را می طلبد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *