امین، امانت‌دار وقت شما...1403-02-30
اشتراک گذاری:

محمدی‌لائینی: مسؤولان دخیل در ساخت وساز غیرمجاز مجازات شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان آمل، آیت‌الله محمدباقر محمدی لائینی عصر امروز در گردهمایی ائمه جمعه استان در آمل با اشاره به اهمیت دهه فجر،  اظهار کرد: مردم در دهه فجربه توصیه حضرت امام (ره)،  انقلاب را همچون جان شیرین حفظ و تکریم کنند و به صورت کاملا مردمی مانند مناسبت‌های مذهبی از این ایام به شایستگی با جشن و سرور و نصب پرچم، چراغانی  و پخش شیرینی و شکلات این دهه را گرامی بدارند.

وی گفت: بر اساس رهنمود قرآن، خطبه‌های ما مصداق قول سدید، حسن و احسن باشد و خطبه باید راست و صادق باشد و لغو و مضر و تبعات منفی نداشته باشد و رازها را هم نباید گفت.

نماینده ولی فقیه در استان مازندران با بیان اینکه می‌گویند خطبه‌های نماز جمعه تشریفاتی است،افزود: امربه معروف و نهی از منکر و مبارزه با فساد، نقد و حمایت نسبت به حکومت و آحاد مردم از وظایف خطیب جمعه است.

این مسؤول با اشاره به اینکه ما ساخت و ساز غیرمجاز را کار ظالمانه می‌دانیم، خاطرنشان کرد: تمام کسانی که در سه دهه گذشته از محیط زیست،  رودخانه‌ها و تالاب‌ها سواستفاده کردند از اشخاص و حکومتی‌ها که در این امر دخالت داشتند، محاکمه و مجازات شوند.

محمدی‌لائینی با بیان اینکه ما از یک جهت وصل به مردم و از جهت دیگر هم به حکومت  وصل هستیم، گفت: مردم به حکومت و حکومت بر مردم حق دارد، ما باید طرفدار حق باشیم و گاهی مسؤولان و عملکرد بعضی از آدم‌ها را نیز نقد می‌کنیم و ما مخلص حق هستیم و هم نقد و حمایت داریم.

وی اضافه کرد: خطیبی که می‌خواهد خطبه‌اش در تراز انقلاب باشد، باید خودش در تراز انقلاب باشد یعنی علاوه بر سواد، بصیرت، متانت و زرنگی لازم و  برآمده از نور ایمان و تقوا باشد، بر حسن معاشرت از یک تهذیب و تزکیه درست برخوردار باشد.

نماینده ولی فقیه در استان تأکید کرد: اگر ما بهترین سخن را بگوییم و خودمان انسان وارسته‌ای نباشیم آن سخن ما و خطبه در تراز انقلاب نیست و اثر خودش را نخواهد کرد و زمانی زبان، زبان خدا می‌شود که نه تنها ما با زبانمان از خدا حرف بزنیم، بلکه خدا باید از زبان ما حرف بزند و این مهم است و اگر اینجوری شد و آن خطبه‌ای که از زبان ما بر می‌آید که خدا خودش دارد حرف می‌زند بهترین حرف است و در تراز انقلاب و در تراز فوق انقلاب خواهد بود.

وی اضافه کرد: به عظمت و اهمیت انقلاب به اخلاص، نفس پاک کسانی که در انقلاب دخیل سهیم بودند و اخلاص حضرت امام(ره) و شهدا به دنیای نورانیت و معنویتی که در انقلاب است  توجه کنید، انسان با فکر کردن به عظمت انقلاب  احساس حقارت می‌کند و از خودش می‌پرسد که من سزاوار پستی برای این انقلاب هستم که خطبه‌ای در تراز انقلاب بگویم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *