امین، امانت‌دار وقت شما...1403-02-16
اشتراک گذاری:

مبارزه با فساد باید از درون قوه قضاییه آغاز شود

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز مازندران، امام جمعه ساری در خطبه‌های نماز جمعه امروز ساری با تقدیر از تلاش‌های دست اندرکاران قوه قضائیه و دستگاه قضائی گفت: اگر قوه قضاییه بخواهد با فساد برخورد کند، ابتدا باید درون دستگاه خود را پاک و به حفظ حقوق بیت المال و اشخاص توجه کند.


آیت الله محمدی لائینی افزود:مبارزه با فساد و مفسد در دوره ریاست آقای رئیسی از این قوه شروع شده است و با مفسدان در این قوه برخورد شده است.


او گفت: تاکنون در قوه قضاییه همزمان با مبارزه با فساد در حوزه‌های دیگر نیز اقدامات خوبی از جمله بازگردانده شدن صد‌ها کارخانه و باز پس گیری صد‌ها هزار میلیارد تومان اموال بیت المال انجام شده و ما خواستار تداوم این حرکت هستیم.


تقویت تبلیغات اسلامی در جنگ نابرابر فرهنگی و نرم دشمن


امام جمعه ساری با گرامیداشت هفته تبلیغات دینی و اطلاع رسانی دینی از خدمات فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی تقدیر کرد و افزود: باید امکانات و تجهیزات سربازان مبارزه با جنگ نابرابر فرهنگی و نرم دشمن که در سازمان تبلیغات اسلامی فعالند، بروز باشد.


آیت الله محمدی لائینی گفت: در مازندران ۷۰ نفر از نیرو‌های تبلیغات اسلامی استان بازنشسته شدند، ولی مجوز نیرو به آن داده نشده است.


او ادامه داد: ۶ تا ۱۲ تیر ماه سالروز بازخوانی و افشای جنایت حقوق بشر آمریکایی نامگذاری شده و برنامه‌های مربوط به آن در این روز‌ها برگزار می‌شود.


آیت الله محمدی لائینی با اشاره به بازخوانی هفته حقوق بشر، انفجار در هفتم تیرماه، شهادت شهدای محراب را از جمله دستاورد‌ها و جنایات حقوق بشر آمریکایی دانست و گفت: یکی از آسیب‌های اجتماعی نگران کننده در جامعه مواد مخدر است و برخی از جنایت‌ها معلول اعتیاد است.


خطیب نماز جمعه ساری افزود: بخش زیادی از طلاق، جرم و جنایت به علت اعتیاد است و باید برای مقابله با آن برنامه‌های اصولی طراحی شود.


او با قدردانی از حضور پرشور مردم مازندران در انتخابات، گفت: مازندرانی‌ها مثل همیشه در صحنه بودند و ۶۱ درصد مردم مازندران در انتخابات شرکت کردند.


نماینده، ولی فقیه در مازندران افزود: حضور پرشور مردم در انتخابات یک جشن ملی بوده و انتخابی هم که انجام شد یک انتخاب خوب است که امیدواریم رئیس جمهور منتخب مردم در مسیر انقلابی به اهداف و ارزش‌های انقلاب اسلامی عمل کند.


او با بیان اینکه برگزاری انتخابات با ضعف‌هایی در دورن و بیرون کشور به همراه بود، گفت: امنیت برای کسانی که در کشور‌های دیگر رای دادند وجود نداشت و آن‌ها برای شرکت در انتخابات جهاد کردند.


خطیب نماز جمعه ساری افزود: حضور باشکوه و آگاهانه مردم در پای صندوق‌های رأی می‌توان به عنوان زیبایی‌های انتخابات یاد کرد، البته سلسله ضعف‌هایی در زمان برگزاری این انتخابات از جمله تاخیر در آغاز روند انتخابات مشاهده شد که زیبنده نبود.


آیت الله محمدی لائینی گفت:مراجع قانونی و نظارتی به اعتراض‌های کاندیدا‌های شورای اسلامی شهر و روستا براساس مستندات به طور جدی رسیدگی کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *