امین، امانت‌دار وقت شما...1403-02-15
اشتراک گذاری:

مازندران هفته بدون تغییر رنگ‌بندی کرونا را پشت سر گذاشت

به گزارش روز شنبه خبرنگار ایرنا، وزارت بهداشت نقشه کرونایی مازندران را بدون تغییر در وضعیت تعداد شهرستان های زرد و آبی و همچنین بدون تغییر وضعیت رنگ هیچ‌یک از شهرستان ها در این هفته اعلام کرد.

در ارزیابی جدید ۱۸ شهرستان مازندران در وضعیت آبی کرونایی و ۴ شهرستان استان هم در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند وضعیتی که هفته گذشته نیز استان بدین شکل پشت سرگذاشته است.

پافشاری گلوگاه، سوادکوه، فریدونکنار و عباس آباد در وضعیت زردکرونایی همچنان ادامه دارد و این هفته نیز در لیست شهرستان های بدین رنگ قرار گرفته اند.

از سوی دیگر بهشهر، نکا، میاندورود، ساری، قائمشهر، جویبار، سیمرغ، سوادکوه شمالی، آمل، بابل، بابلسر، محمودآباد، نور، نوشهر، چالوس، کلاردشت، تنکابن و رامسر شهرستان های رها شده از وضعیت زرد و قرمز کرونایی وضعیت خود را حفظ کردند و همچنان رنگ آنها آبی است.

رنگ قرمز از ۱۹ شهریورماه از نقشه رنگبندی کرونایی مازندران رخت بربسته است و از آن تاریخ ۲ شهرستان بابل و بابلسر در وضعیت آبی قرار گرفتند و طی این هفته ها نیز وضعیت رنگبندی کرونایی استان فراز و فرودهای خود را داشته است.

یکی از ویژگی نقشه رنگبندی کرونایی مازندران آن است که از آن تاریخ تاکنون برخی شهرستان های استان هفته ها در وضعیت رنگ زرد قرار داشتند و این وضعیت برای مدتها باثبات بود که از آن جمله می توان به شهرستان های شرق از جمله گلوگاه، بهشهر و نکا اشاره کرد.

از سوی دیگر برخی شهرستان های مرزی مازندران نیز همچنان در وضعیت زرد یا همان پرخطر کرونایی قرار دارند گلوگاه و سوادکوه از جمله این نقاط مرزی استان هستند که مدتهای مدیدی است در این وضعیت قرار گرفته اند به طوریکه از ۱۹ شهریورماه تاکنون بجز رنگبندی کرونایی ۱۵ مهرماه که شهرستان گلوگاه از وضعیت زرد خارج شد در این مدت همیشه در این وضعیت قرار داشته اند.

مازندران هفته بدون تغییر رنگ‌بندی کرونا را پشت سر گذاشت

تاثیر مثبت تزریق واکسن بر کنترل کرونا در مازندران

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: کنترل و کاهش بیماری کووید۱۹ در استان نتیجه تزریق همگانی واکسن این بیماری به مردم بود.

عباس علیپور در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: به طوریکه مازندران از نظر تزریق واکسن کرونا جزو استان های برتر کشور به شمار می رود و در تزریق دُزهای اول و دوم این استان در رده اول کشور قرار داشت.

وی ادامه داد: همواره در زمان اپیدمی بیماری ها تزریق واکسن می تواند بسیار کارگشا باشد و در خصوص بیماری کووید ۱۹ که در وضعیت اپیدمی قرار داشت این موضوع صدق می کند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اشاره به اینکه بیماری کووید ۱۹ همچنان در جامعه وجود دارد و از بین نرفته است، گفت: اما بلحاظ ابتلا تعداد بیماران کاهش یافته است و باقی ماندن در این وضعیت منوط به رعایت برخی نکات است.

وی استفاده از ماسک و همچنین جدی گرفتن تزریق واکسن بخصوص بیماران زمینه ای و نیز افراد مسن را جزو موارد ضروری دانست که می تواند در ثبات وضعیت بیماری و نیز رفع کامل آن تاثیر بگذارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *