امین، امانت‌دار وقت شما...1403-02-08
اشتراک گذاری:

مازندران؛ لنگر امنیت غذایی کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، سیدجواد ساداتی‌نژاد وزیر جهاد کشاورزی ظهر امروز در همایش سراسری مدیران ستادی معاونت باغبانی و آیین رونمایی شناسنامه واحدهای زیربخش باغبانی با بیان اینکه بازو در حوزه اجرا در بخش کشاورزی کم داشتیم و امروز با قدرت اتاق اصناف کشاورزی داریم و این اتاق باید جا بیفتد و ما در کنارشان قرار داریم، اظهار کرد: در همه شهرستان‌ها باید پرچم اتاق اصناف کشاورزی بالا رود و نقش خود را به خوبی ایفا کند.

وی ادامه داد: باید به سمتی برویم تمام فروشگاه‌های کشاورزی مجوزهای خود را از اتاق اصناف کشاورزی بگیرند و
حمایت از اتاق اصناف از وظایف ما است.

ساداتی‌نژاد افزود: اتاق اصناف کشاورزی  و نظام مهندسی کشاورزی دو بازوی مهم در بخش کشاورزی هستند.

وزیر جهاد کشاورزی اظهار کرد: مزیت نسبی کشور بر اساس مطالعات داخلی و خارجی باغبانی است و می‌توان ارزآوری خوبی در این بخش داشته باشیم.

وی با بیان اینکه به باغبانی کم‌توجهی کردیم و همیشه باغبانی در حاشیه است در حالی که برای ما تولید ثروت دارد، گفت:  تلاش می‌کنیم باغبانی جایگاه خود را پیدا کند و نگاه ویژه ما در وزارت جهاد کشاورزی بخش باغبانی است.

ساداتی‌نژاد با بیان اینکه باید ۱۰۰ هزار هکتار گلخانه در کشور ایجاد شود و کار سختی است، افزود: در این چند سال ۲۵ هزار هکتار گلخانه احداث شد و ۱۰۰ هزار هکتار عدد زیادی است و این موضوع  ماموریت رئیس جمهور است که باید اجرا شود و اینکار  نیازمند برنامه‌ریزی دقیق است.

وزیر جهاد کشاورزی بیان کرد: در بخش کشاورزی باید از صنایع غیرکشاورزی دعوت کنیم و ثروت‌آفرینی در بخش کشاورزی داشته باشیم چرا که حق کشاورزی داده نشده است.

ساداتی‌نژاد اظهار کرد:  باید سراغ مردم برویم و از سرمایه‌گذاران استفاده کنیم و ایجاد انگیزه برای سرمایه‌گذار داشته باشیم و وارد بخش کشاورزی کنیم و این یک هنر است که باید از آن استفاده کنیم.

وی ادامه داد: توسعه باغات در اراضی شیبدار بسیار مهم است و در دستور کار وزارت جهاد کشاورزی قرار دارد و این موضوع قابل قبول نیست که مناطق دیم خالی باشد.

وزیر جهادکشاورزی گفت: مقرر شد هفته‌های سال را به نام استان‌ها و به نام محصولات اساسی آن استان نامگذاری کنیم و این آمادگی وجود دارد اولین پایلوت استان مازندران باشد.

ساداتی‌نژاد با بیان اینکه الگوی کشت بعد نیم قرن در کشور ایجاد شد و این کار با همت و تلاش انجام خواهد شد، گفت: اولین کارگروه استانی الگوی کشت به صورت پایلوت در مازندران تشکیل خواهد شد و خودم در این کارگروه حضور خواهم یافت.

وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه بانک کشاورزی ۱۵ هزار میلیارد تومان  برای کشاورزی قراردادی اختصاص داد،ادامه داد: کشاورزی قراردادی مدرن‌ترین ابزار شناخته شده در دنیا است که هم به تولید و هم به کشاورزان کمک خواهد کرد.

وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: مازندران لنگرگاه امنیت غذایی کشور است و اگر طرح زهکشی در این استان انجام شود، در بیشتر بخش‌ها به خودکفایی و با مرز خودکفایی دست خواهیم یافت.

وی ادامه داد: ۲ میلیارد دلار هزینه زهکشی شمال کشور است و امیدواریم این  کار ویژه به خوبی به سر انجام برسد.

ساداتی‌نژاد اظهار کرد:  مازندران یکی از قطب‌های کشاورزی کشور است و هر چه را به عنوان وزیر اختیار دارم در مازندران اختیارات بخش کشاورزی به استاندار مازندران تفیذ خواهد  شد.

وی با بیان اینکه مازندران کلکسیون کشاورزی است و در تمامی حوزه ها حرفی برای گفتن دارد، گفت: به عنوان وزیر جهاد کشاورزی شرمنده تولیدکنندگان بخش دام و طیور هستم و بعد آزادسازی یارانه‌ها بیشترین فشار بر حوزه دام و طیور است تلاش می‌کنیم این موضوعات را تا حدودی رفع کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *