امین، امانت‌دار وقت شما...1403-02-08
اشتراک گذاری:

قیمت‌گذاری سلیقه‌ای کالا در مازندران ممنوع

به گزارش خبرنگار ایرنا، سید محمود حسینی پور روز شنبه در جلسه ستاد تنظیم بازار مازندران که در ساری برگزار شد، افزود: براساس سیاستگذاری امسال ستاد تنظیم بازار بنا داریم که توزیع اقلام اساسی به مباشران غرب و شرق استان به میزان یکسان انجام شود تا این کالاها با یک قیمت یکسان ارائه شود.

وی ادامه داد: برخورد سلیقه ای برخی فروشندگان و ارائه دهندگان خدمات به گونه ای است که قیمت ارائه شده به مسافران با افراد بومی استان متفاوت است که این کار آنها خلاف اخلاق و قانون است.
رییس ستاد تنظیم بازار مازندران تاکید کرد: اجازه نمی دهیم چنین برخورد و رفتار سلیقه ای در خصوص عرضه و فروش کالاها و خدمات در استان وجود داشته باشد و قیمت ها باید یکسان باشد.
وی اظهار داشت: مردم به‌ویژه مسافران می توانند هرگونه قیمت گذاری سلیقه ای را به دستگاههای نظارتی اعلام کنند و با این اصناف برخورد قانونی می شود.
وی گفت: مازندران مهد و کانون حضو مسافران زیادی از اقصی نقاط کشور است و نباید مسافران از قیمت های سلیقه ای صنوف آسیب ببینند.

قیمت‌گذاری سلیقه‌ای کالا در مازندران ممنوع/ تداوم توزیع گوشت مرغ

استاندار مازندران، ضمن قدردانی از اتاق اصناف و اتحادیه های استان در اجرای راهبردها و سیاستگذاری ستاد تنظیم بازار گفت: با اعمال تعاملات حرفه ای تر و دقیق تر در این بخش می توانیم اثرگذار باشیم.

وی با اشاره به اینکه تعزیرات حکومتی و اصناف می بایست گفتمانی را شروع کنند تا مجموعه اصناف بیشتر پای کار بیایند، افزود: با ایجاد این گفتمان باید سعی کنیم تا هر فردی که به مازندران می آید در هر نقطه از این استان کالاها را با قیمت یکسان خریداری کند.

به گفته حسینی پور خوشبختانه در تعطیلات نوروز امسال در قیمت کالاها و خدمات ارائه شده نوسانات قیمتی زیادی نداشتیم که این مهم در سایه اقدامات و تمهیدات انجام شده رقم خورده است.

وی از توزیع مرغ و گوشت به قیمت دولتی در نقاط مختلف مازندران از جمله روستاها به عنوان بخشی از اقدامات انجام شده در این زمیه نام برد و گفت: این استان به‌لحاظ جمعیت در حال نوسان است و در طول سال جمعیت شناور زیادی را در آن مستقر می شوند که برای جلوگیری از تورم و ثبات قیمت ها که شعار سال نیز است اقدامات ویژه باید انجام شود.

استاندار مازندران ابراز امیدواری کرد با اقدامات و تمهیداتی که از سوی مسوولان اندیشیده و اجرا می شود شیرینی شعار سال در خصوص مهار تورم به کام مردم چشانده شود.

وی همچنین از یافتن بازار جدید برای صادرات به عنوان تلاش دیگر امسال در این استان برشمرد و گفت: مازندران با ظرفیت های موجود بنا دارد تا سال آینده تولیدکننده نیمی از مرغ کشور باشد.

حسینی پور افزود: در ستاد تنظیم بازار مازندران با خروج از رویکردهای سنتی به دنبال به کارگیری شیوه ها متناسب با شرایط امروز هستیم.

وی در ادامه در خصوص تامین اقلام اساسی برای تعطیلات پیش روی عید فطر در مازندران نیز گفت: با پیروی از همان الگوی ایام نوروز توزیع مرغ منجمد ۴۳ هزار تومانی و گوشت منجمد تا ۱۵۵ هزار تومانی در این ایام هم خواهیم داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *