امین، امانت‌دار وقت شما...1403-02-06
اشتراک گذاری:

قدس؛ قطب‌نمای خیزش مردم/مازندران صحنه همدلی «مقتدر مظلوم» شد

به گزارش بلاغ، امام خمینی(ره) روز شانزدهم مرداد سال ۱۳۵۸، آخرین جمعه ماه رمضان هر سال را روز جهانی قدس نامیدند و همه مستضعفان و آزادی‌خواهان جهان را به بزرگداشت آن فراخواندند.

رهبر معظم انقلاب نیز همواره در بیاناتشان، فلسطین را مسأله اول جهان اسلام بر می‌شمارند و همگان را برای حضور پرشور در راهپیمایی این روز دعوت می‌کنند. از اینرو مازندرانی های ولایتمدار و همیشه در صحنه هم پس از دو سال چشم‌انتظاری  در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان از ساعت 11 صبح با حضور حماسی خود در سراسر استان بار دیگر فریاد مرگ بر اسرائیل را در آسمان‌ استان و کشور طنین‌انداز کردند.

راهپیمایی روز قدس با حضور گسترده اقشار مختلف مردم به خصوص دانشگاهیان، جوانان در تمام شهرهای مازندران ‌با شعار “مرگ بر اسرائیل”‌و “مرگ بر آمریکا”‌ برای رساندن فریاد مظلومیت مردم فلسطین ‌به گوش جهانیان برگزار شد.

براساس این گزارش امسال و پس از وقفه دو ساله در برگزاری راهپیمایی مردمی روز جهانی قدس به دلیل شیوع بیماری کرونا، هماهنگی لازم برای انجام راهپیمایی بزرگ و باشکوه، همزمان در 62 میعادگاه در دیار علویان صورت گرفته است.

علی رغم اینکه ساعت رسمی مراسم راهپیمایی از ساعت 11 به طور همزمان آغاز می‌شود، اما مردم روزه دار و همیشه در صحنه مازندران زودتر از ساعت رسمی مراسم در مسیرهای تعیین شده برای راهپیمایی حضور یافتند.

امروز در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان، مردم مازندران نیز همپای دیگر هم‌وطنان به خیابان‌ها آمدند تا بار دیگر با لبیک به ندای رهبر فرزانه خود، با شرکت در راهپیمایی روز جهانی قدس، رهایی فلسطینیان از زیر یوغ ستمگران را فریاد بزنند.

آخرین جمعه ماه مبارک رمضان روز پاسخگویی به انتظارهاست؛ روز تذکر قدرت اسلام به تمامی مدعیان سلطه جوی جهان است.

وجب به وجب خاک قدس شریف به اعتراض یاران خود در این روز دلبسته است؛ در واقع در این روز دفاع از قدس شریف دفاع از یک حقیقت فراموش نشدنی است.

این روز نشانگر مخالفت جهان اسلام با موجودیت رژیم صهیونیستی است، همانطوریکه مقام معظم رهبری فرمودند: روز قدس نشاندهنده صف بندی حق و  باطل است. چرا که بیش از ۷ دهه آوارگی، ظلم و ستم و جنایت را بر سر مردم مظلوم فلسطین و بیت المقدس این قبله گاه اول مسلمین به ارمغان آورده است.

روز قدس درواقع نمایش قدرت اسلام و یک بسیج عمومی ملتهای ازادیخواهان در مقابل جنایت های استکبار و رژیم جعلی اسرائیل است.


زهرا صادقی دانشجوی دانشگاه مازندران که به همراه دوستانش در راهپیمایی امسال روز قدس شرکت کرده است، در خصوص علت حضورش در راهپیمایی گفت: روز قدس روز هراس اسرائیل است آمده‌ام تا سهمی کوچک از دریای حمایت مردم ایران از ملت مظلوم فلسطین داشته باشم.

وی ادامه داد: حضور گسترده و با شکوه مردم ایران در صفوف راهپیمایان، نه تنها پایه‌های رژیم صهیونیستی و آمریکای جهانخوار را به لرزه در خواهد آورد، موجب غرور و امیدواری همه مسلمان در اقصی نقاط جهان خواهد شد.

رضا علیزاده که به همراه دو فرزند خود در راهپیمایی حضور دارد در خصوص اهمیت روز قدس و شرکت در راهپیمایی این روز گفت: ما در راهپیمایی روز قدس شرکت کرده‌ایم تا پیام انسجام و اتحاد همه ایرانیان و مسلمانان را علیه رژیم اشغالگر صهیونیستی اعلام کنیم و به جهانیان بگوییم که ما همیشه پیرو رهبر و مقام والای ولایت فقیه هستیم و برای اطاعت از ایشان از جانمان هم می‌گذریم.

معصومه غلامی دیگر دانشجوی حاضر در راهپیمایی با بیان اینکه من به خاطر مردم مظلوم فلسطین آمده‌ام تا پیام اتحاد و انسجام مسلمانان را به آنها برسانم و به آنها بگویم که ما همه متحد و پشتیبان شما هستیم، افزود: به قول استاد شهید مطهری اسرائیل شمر زمانه ماست و ما آمده‌ایم تا انزجار خودمان را از رژیم غاصب اسرائیل و همبستگی خودمان را با مردم مظلوم فلسطین نشان دهیم.

وی اضافه کرد: ما همگی با زبان روزه آمده‌ایم تا فریاد مرگ بر اسرائیل را سر دهیم و من به عنوان یک دانشجو آمده‌ام که بگویم ما کشتن بچه‌های مظلوم فلسطین را تحمل نمی‌کنیم و فریاد انزجار خودمان را از ظالمان رژیم صهیونیستی به دنیا اعلام می‌کنیم.

مردم روزه دار حاضر در مراسم روز قدس شعارهای مختلفی را سر می‌دهند که از جمله آنها می‌توان به «نه سازش، نه تسلیم، نبرد با آمریکا» «مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل»، «ما طرفدار مظلومیم»، «ما مطیع رهبریم» اشاره کرد.

چشم که می‌چرخانی خیابان‌های شهر مملو از جمعیت روزه داری است که آمده‌اند تا ضمن لبیک به فرامین مقام معظم رهبری خشم و نفرت خود را از رژیم غاصب اسرائیل اعلام و مشت‌های گره کرده به همراه فریادهای مرگ بر اسرائیل و مرگ بر آمریکا بار دیگر اتحاد و همدلی خود را به جهانیان نشان دهند.

محمد حسینی که به همراه دوستانش در راهپیمایی امسال روز قدس شرکت کرده است، در خصوص علت حضورش در راهپیمایی گفت: روز قدس روز هراس اسرائیل است آمده‌ام تا سهمی کوچک از دریای حمایت مردم ایران از ملت مظلوم فلسطین داشته باشم.

وی ادامه داد: حضور گسترده و با شکوه مردم ایران در صفوف راهپیمایان، نه تنها پایه‌های رژیم صهیونیستی و آمریکای جهان خوار را به لرزه در خواهد آورد، موجب غرور و امیدواری همه مسلمان در اقصی نقاط جهان خواهد شد.

احمدی جهانی که به همراه همسر و کودک خردسالش در راهپیمایی حضور دارد در خصوص اهمیت روز قدس و شرکت در راهپیمایی این روز گفت: ما در راهپیمایی روز قدس شرکت کرده‌ایم تا پیام انسجام و اتحاد همه ایرانیان و مسلمانان را علیه رژیم اشغالگر صهیونیستی اعلام کنیم و به جهانیان بگوییم که ما همیشه پیرو رهبر و مقام والای ولایت فقیه هستیم و برای اطاعت از ایشان از جانمان هم می‌گذریم.

امروز خیابان‌های شهرهای مازندران مملو از جمعیت روزه داری بود که آمده بودند تا ضمن لبیک به فرامین مقام معظم رهبری خشم و نفرت خود را از رژیم غاصب اسرائیل اعلام و مشت‌های گره کرده به همراه فریادهای مرگ بر اسرائیل و مرگ بر آمریکا بار دیگر اتحاد و همدلی خود را به جهانیان نشان دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *