امین، امانت‌دار وقت شما...1403-02-07
اشتراک گذاری:

فواید قرائت قرآن به درمان بیماری‌های روحی محدود نمی‌شود

 حوزه / طلبه قاری ممتاز حوزه علمیه قزوین گفت: فواید قرائت قرآن به درمان بیماری‌های روحی محدود نمی‌شود، بلکه در پیشرفت و تکامل انسان و بهبود روابط اجتماعی نیز تأثیر انکار ناپذیری می‌گذارد.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام سید محمدحسن بابایی، ظهر امروز در مراسم محفل انس با قرآن  که در مسجد امام سجاد (ع) ناحیه شهری ناصرآباد قزوین برگزار شد، گفت: ترویج فرهنگ قرآنی، توسعه فضای معنوی و ترویج ارزش های اخلاقی، تقویت باورهای دینی و ارزشی در بین مردم از جمله اهداف مهم برگزاری این محافل انس با قرآن است.

وی خاطرنشان کرد: برگزاری محافل انس با قرآن‌ کریم باعث ترویج مفاهیم قرآنی و آشنایی هرچه بیشتر مردم و انس با معارف این کتاب الهی می‌شود.

این قاری قرآن ادامه داد: محفل انس با قرآن، فرصت ارزشمندی است تا مشتاقان و شیفتگان قرآن، ضمن خودسازی و بهره‌گیری از فیض لایتناهی قرآن کریم و آشنایی بیشتر باکرانه‌های پیدا و ناپیدای معارف قرآن مجید، خود را برای حضور سازنده و ارزنده در عرصه‌ اجتماعی، بویژه فعالیت‌های علمی و پژوهشی، آماده و مهیا نمایند.

وی اظهار کرد: تلاوت قرآن به شکل مستمر خلاقیت انسان را بیش از پیش تقویت می‌کند؛ در واقع فواید قرائت قرآن به درمان بیماری‌های روحی محدود نمی‌شود، بلکه در پیشرفت و تکامل انسان و بهبود روابط اجتماعی نیز تأثیر انکار ناپذیری می‌گذارد.

حجت الاسلام بابایی خاطرنشان کرد: قرآن کتابی است برای تمام اعصار و قرون و در تمام زمینه های زندگی بشری اعم از فرهنگ، اجتماع، تربیت، معنویات و راهکار و برنامه مدون دارد که عنایت به آیات الهی می تواند ما را به راه سعادت رهنمون سازد.

 وی با بیان اینکه قرار گرفتن محیط خانواده به عنوان یک محیط آموزشی در حوزه قرآنی پاداش‌های مادی و معنوی خواهد داشت، تصریح کرد: نور قرآن باعث روشنایی خانه‌ها می شود و  اهالی خانه هم طبق روایات و احادیث از گزندها و آسیب ها محفوظ خواهند ماند.

در این مراسم طلاب قاری حوزه علمیه قزوین به تلاوت آیاتی از کلام الله مجید پرداختند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *