امین، امانت‌دار وقت شما...1403-02-10
اشتراک گذاری:

فقدان اعتبار برای ساماندهی سواحل در مازندران مایه نگرانی است

به گزارش خبرنگار مهر، روح الله سلگی ظهر یکشنبه در نشست ستاد ساماندهی سواحل در استانداری مازندران با اشاره به دستور و تاکید مبنی بر آزادسازی ساحل اظهار داشت: آزادسازی ساحل سبب شادی مردم شده و از دستاوردهای دولت به شمار می‌رود.

وی با اشاره به کاهش محدودیت‌های کرونایی افزود: بدون حمایت ملی در ساماندهی سواحل با مشکل روبرو می‌شویم وباید ساحل را از پراکندگی مدیریتی و بی نظمی گذشته رها کنیم و آن را به مدیریت منسجم برسانیم.

وی با بیان اینکه مازندران خدمات ملی می‌دهد اما امکاناتش محلی است، افزود: به دلیل فقدان اعتبار در ساماندهی سواحل نگران هستیم و به رغم آنکه دارای برنامه هستیم اما اعتبار نداریم.

سلگی ادامه داد: برای اینکه حداقل دو ساعت برنامه در ساحل ۴۰۰ کیلومتری داشته باشیم به ۱۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم و به حداقل‌های امداد و نجات غریق اکتفا می‌کنیم.

معاون سیاسی امنیتی استانداری مازندران یادآور شد: حفظ فرهنگ بومی و محلی مازندران در سواحل در استان امری لازم و ضروری است و این استان ۱۰ هزار و ۴۰۰ شهید در دفاع مقدس و شهدای زیادی در دفاع از حرم تقدیم کرده است.

وی تصریح کرد: درایام نورز تلاش کردیم مبلغ فرهنگ اصیل و موسیقی اصیل استان باشیم و امیدواریم با تدابیر صورت گرفته، تابستان خوبی را در استان و سواحل رقم زنیم.

رجبی مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری مازندران نیز شمار غریق را طی سال قبل در استان ۶۴ نفر ذکر کرد و گفت: این میزان نسبت به سال ۹۹ افزایش داشت و در عین حال ناجیان ۶۱۸ نفر را از مرگ نجات دادند.

وی ادامه داد: سال قبل ۶۵۰ ناجی در سواحل فعال بودند و امسال به دلیل بازگشایی و آزادسازی سواحل باید شمار آن به هزار و ۲۰۰ نفر افزایش یابد.

وی تصریح کرد: در سال قبل ۲۸ طرح سالمسازی دریا در استان ۱۵ شهرستان و ۲۴ شهر ساحلی فعال بوده است.

رجبی با اظهار اینکه بیشترین غریق را به تعداد ۱۷ نفر در محمودآباد داشتیم، گفت: شهرستان‌های چالوس و نوشهر در رده‌های بعدی قرار دارند و آسیب شناسی از این وضعیت در دست بررسی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *