امین، امانت‌دار وقت شما...1403-02-24
اشتراک گذاری:

فعالیت بیش از ۲۵۶ سامانه هوشمند نظارتی در راه‌های مازندران

باشگاه خبرنگاران جوان ساری-اسماعیل فولادی گفت: ۲۵۶ مورد سامانه حمل و نقل هوشمند در حال حاضر در استان فعالیت دارد که شامل ۴۵ دستگاه دوربین نظارت تصویری، ۹۳ دستگاه دوربین ثبت تخلفات عبور و مرور، ۱۰۶ دستگاه سامانه تردد شمار، ۳ دستگاه سامانه توزین حین حرکت و ۹ دستگاه تابلوی پیام متغیر و ترافیک نما است.

نتیجه رویکرد استفاده از سامانه‌های هوشمند، افزایش و سهولت در تردد و ارتقا بهره وری امکانات و زیرساخت موجود، ارتقای ایمنی، امنیت، روانسازی ترافیک، بهبود عملکرد و اصلاح روش ها، مدیریت موثر و توسعه پایدار حمل و نقل جاده‌ای و حرکت در راستای سیاست‌های کلی در بخش حمل و نقل را به دنبال خواهد داشت.

بخشی از اطلاعات احصا شده از این سامانه‌ها در جهت اطلاع رسانی شرایط جوی و ترافیکی، ارائه اطلاعات و تسهیلات مسیر سفر، رسیدگی به سوانح و حوادث و امداد رسانی و بسیاری از موارد دیگر به کاربران مورد استفاده در سامانه ۱۴۱ قرار می‌گیرد.

مردم می‌توانند با مراجعه و ارتباط با این سامانه قبل از اقدام به سفر و حین سفر از وضعیت جوی و وضعیت ترافیکی راه‌ها مطلع شوند.

همچنین این امکان فراهم شده که با نصب برنامه کاربردی ۱۴۱ بر روی گوشی‌ها مردم بتوانند از طریق تصاویر دوربین نظارت تصویری و نقشه‌های ترافیکی، به صورت لحظه‌ای آخرین وضعیت جاده‌های استان را رصد کنند.

فولادی از افزایش حدود ۱۴ درصدی تردد‌ها امسال در استان خبر داد و گفت: این افزایش تردد ناشی از کاهش محدودیت‌های تردد ناشی از شیوع کرونا و افزایش رونق کسب و کار‌ها و به تبع آن افزایش تردد مسافر و بار و کالا بوده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *