امین، امانت‌دار وقت شما...1403-02-24
اشتراک گذاری:

فرجام تلخ برای پلنگ سرگردان در قائم شهر

ربیعی گفت: پلنگی که صبح امروز وارد قائم شهر شده بود بعد از زنده گیری در راه انتقال به پناهگاه حیات وحش سمسکنده ساری تلف شد.

او در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان مازندران گفت: ماموران محیط زیست پس از زخمی شدن پلنگ ،  این حیوان را با شلیک دارت بیهوش ،  زنده‌گیری و برای درمان به پایگاه حیات وحش سمسکنده منتقل کردند اما تلاش دامپزشکان برای نجات جان پلنگ بی‌نتیجه ماند و این حیوان تلف شد.

صبح امروز یکشنبه ساکنان منطقه چشمه سر قائمشهر وقتی به خیابان آمدند یک قلاده پلنگ بالغ را مشاهده کردند که در خیابان ها جولان می دهد

این پلنگ نر حدودا ۵ ساله بود و مشخص نیست چگونه وارد شهر شده است اما برخی افراد از جمله رئیس محیط زیست قائم شهر می گوید این حیوان به دلیل جثه بزرگی که داشت احتمالا اهلی و خانگی بود و برخی دیگر از جمله فرمانده یگان حفاظت محیط زیست مازندران معتقدند این حیوان به دلیل خوی تهاجمی ، جسارت و دوندگی یک حیوان وحشی بود.

رئیس اداره نظارت بر امور حیات وحش محیط زیست مازندران می‌گوید: منطقه کوتنا در ۵ کیلومتری نقطه‌ای که پلنگ برای نخستین بار در آن مشاهده شده است بیشه زار و زیستگاه حیات وحش از جمله پلنگ بود و حضور این پلنگ در شهر شاید دلیلی بر تخریب زیستگاه‌های حیات وحش منطقه باشد.

 این پلنگ پس از خروج از خیابان کارگر قائم شهر وارد محوطه مسکونی شده بود و با ورود یکی از مأموران نیروی انتظامی به این محوطه پلنگ به این مأمور حمله می کند و در نهایت برای نجات جان مأمور و افراد حاضر در صحنه، این پلنگ مورد اصابت گلوله قرار گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *