امین، امانت‌دار وقت شما...1403-02-01
اشتراک گذاری:

عبور مرغ از قیمت مصوب/ باز هم پای دلالان در میان است

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، مشکلات بازار مرغ تمامی ندارد گویی قرار نیست به مشکلات این حوزه پایان داده شود.

اگر از مشکلات و دردسرهای نبود مرغ به میزان کافی در مراکز عرضه مرغ بگذریم باید گفت حتی تعیین قیمت مرغ با قیمت ۲۴ هزار و ۹۰۰ تومان هم نتوانست پایانی برای قیمت پروازی مرغ باشد.

شهروندان در مراجعه به فروشگاه‌های عرضه مرغ اطلاع دادند که مرغ با قیمت ۲۸ هزار تومان در حال عرضه است و فروشندگان در پاسخ به گلایه شهروندان اعلام کردند که چگونه ممکن است مرغی را که با قیمت ۲۵ هزار و ۸۰۰ تومان خریداری می‌کنند با قیمت ۲۴ هزار و ۹۰۰ تومان به فروش برسانند و متضرر خواهند شد.

در کنار دردسرهای مرغ این روزها عبور مرغ از قیمت مصوب ۲۴ هزار و ۹۰۰ تومانی در نوع خودش جالب است و مشکلات بسیاری به همراه دارد.

*مرغ باید با قیمت دولتی عرضه شود

مسعود احمدی‌حاجی سرپرست معاونت بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی مازندران در این‌باره در گفت‌وگو با فارس، اظهار کرد: براساس آنالیز صورت گرفته قیمت مرغ زنده با قیمت ۱۷ هزار و ۱۰۰ تومان در اختیار کشتارگاه قرار می‌گیرد و در کشتارگاه بعد از کشتار با قیمت ۲۳ هزار و ۳۰۰ تومان تحویل فروشگاه می‌شود و در فروشگاه نیز با قیمت ۲۴ هزار و ۹۰۰ تومان باید به فروش برسد.

وی افزود: قیمت واحد مرغ در سراسر کشور ۲۴ هزار و ۹۰۰ تومان است و فروش با قیمت بیشتر تخلف محسوب می‌شود.

سرپرست معاونت بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی مازندران بیان کرد: با توجه به اینکه ۱۰۰ درصد نهاده‌ها در اختیار مرغداران قرار می‌گیرد باید مرغ با قیمت دولتی توزیع شود.

*فروش مرغ با قیمت غیرمصوب تخلف است

احمدی حاجی ادامه داد: فروش مرغ با قیمت غیر از  ۲۴ هزار و ۹۰۰ تومان تخلف محسوب شده و دستگاه‌های نظارتی نیز در این زمینه باید به‌صورت جدی با این موضوع برخورد کنند.

وی تصریح کرد: احتمال دارد دلیل این تخلف این موضوع باشد که دلالان مرغ زنده را از مرغدار خریداری کرده و خودشان به کشتارگاه می‌فروشند که تخلف محسوب می‌شود.

*باید حلقه‌های کاذب برداشته شود/ باز هم پای دلالان به میان آمد

سرپرست معاونت بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی مازندران با تاکید بر اینکه باید این حلقه‌های کاذب برداشته شود، خاطرنشان کرد: در این زمینه باید دستگاه‌های نظارتی با واسطه‌ها برخورد کنند تا مرغ با قیمت مصوب عرضه شود.

*هیچ کمبودی نداریم

احمدی حاجی با اشاره به کشتار ۴۵۰ تا ۵۰۰ تن مرغ در مازندران، افزود: این درحالی است که میزان مصرف روزانه در مازندران ۲۵۰ تا ۳۰۰ تن است که در واقع مازاد تولید دارم و به هیچ وجه کمبود نداریم.

وی یادآور شد: همچنین در اردیبهشت ماه امسال ۱۳ میلیون قطعه جوجه‌یزی انجام شده است که به این معنا بوده که نباید هیچ مشکل کمبودی داشته باشیم و  مرغ مازاد به سایر استان‌های دیگر ارسال می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *