امین، امانت‌دار وقت شما...1403-02-01
اشتراک گذاری:

طرح فروش هوشمند نان در آمل آغاز شد

سید عباس حسینی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود که برای تمامی ۵۱۰ نانوایی در سطح شهرستان دستگاه های کارتخوان تعریف و تجهیز و کارتخوان های بانک سپه به عنوان نخستین کارتخوان در نانوایی های طرف قرارداد نصب شده است.

وی گفت که قرار است در برنامه زمان بندی تعیین شده ، سایر بانک های طرف قرارداد با نانوایی های دیگر هم کارتخوان هایشان را نصب کنند.

فرماندار آمل مهم ترین مزیت طرح فروش هوشمند نان را مدیریت مصرف آرد یارانه ای برشمرد و افزود : در این  طرح میزان پخت واقعی هر خباز مشخص خواهد شد و امکان فروش آرد دولتی برای نانوا وجود ندارد. 
وی با بیان این که در طرح جدید از هرگونه قاچاق آرد جلوگیری خواهد شد، بیان کرد : در این طرح قیمت نان هیچ تغییری نخواهد کرد و نان با همان قیمت قبلی عرضه می‌شود، ضمن این که کار خرید نان برای مردم ساده‌سازی شده و هیچ محدودیتی به لحاظ تعداد خرید وجود نخواهد داشت.

حسینی یکی دیگر از مزیت های فروش هوشمند نان را نشان دادن کیفیت پخت نان هر نانوایی دانست و توضیح داد : در طرح هوشمندسازی مشتری می تواند به کیفیت نان امتیاز دهد و در این شیوه نظارت نیز هوشمند و دیجیتال می شود و از این راه هم مقدار مصرف آرد و هم کیفیت نان مورد ارزیابی قرار می گیرد.
فرماندار آمل همچنین به کشف ۱۱ کیسه آرد غیرمجاز در دو روز گذشته اشاره کرد و گفت: روند نظارت بر نانوایی های شهرستان  تا زمان اجرای کامل طرح  هوشمند سازی فروش نان ادامه خواهد داشت.

وی افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون ۹۰ پرونده تعزیراتی برای نانوایی های آمل تشکیل شده است که در همین راستا برای ماه آینده تعداد ۱۹ واحد خبازی به دلیل تخلف از سهمیه آردشان کم خواهد شد و همچنین ۵۷ واحد خبازی نیز  افزایش آرد خواهند داشت.

طرح فروش هوشمند نان فروردین امسال به‌عنوان یک طرح مهم و تأثیرگذار در راستای مقابله با قاچاق آرد مطرح و برای نخستین بار در استان زنجان به عنوان پایلوت در کشور اجرا شد. طبق اعلام دولت این طرح هیچگونه افزایش قیمت و محدودیتی برای ارائه نان به مردم ایجاد نمی‌کند. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *