امین، امانت‌دار وقت شما...1403-02-15
اشتراک گذاری:

طرح سالم‌سازی دریا به طور رسمی از سوم خرداد در مازندران آغاز می‌شود

علی رجبی وندچالی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود که امسال برای آغاز اجرای طرح سالمسازی دریا در مازندران برنامه افتتاحیه در نظر گرفته شده که با حضو استاندار در سواحل چالوس برگزار خواهد شد.

 وی همچنین از برگزاری همایشی برای آغاز رسمی طرح سالم‌سازی دریا با حضور مسوولان ارشد استان در شهرستان چالوس خبر داد و گفت که همزمان با آغاز این برنامه حدود یک‌هزار و ۲۰۰ ناجی غریق در مناطق اجرای طرح و نقاط حادثه خیز دریای خزر در محدوده استان مستقر می‌شوند.

طرح سالم‌سازی دریا که از سال ۱۳۹۱ با هدف کاهش تلفات ناشی از غرق شدن هنگام شنا در آب‌های ساحلی دریای مازندران به اجرا درآمد، همه ساله از اول خرداد شروع می شود و تا نیمه دوم شهریور ادامه می یابد. این طرح در میان مردم به طرح دریا و طرح ساماندهی دریا هم شهرت دارد.  

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مازندران گفت : امسال طرح سالم‌سازی دریا در ۶۰ نقطه از سواحل استان با الزام پیوست‌های فرهنگی و همچنین دستورالعمل‌های کرونایی شروع به کار می کند.

وی افزود : با توجه به آزادسازی سواحل استان ، ۹۰۰ نفر از ناجیان غریق برای حفظ سلامت مجاوران و مسافران در حدود ۳۷۰ نقطه حادثه خیز ساحل خزر و حدود ۳۰۰ نفر دیگر هم در داخل طرح‌های ساماندهی سواحل فعالیت خواهند داشت.  
رجبی وندچالی با تاکید بر این که کرونا همچنان در استان جولان می‌دهد، گفت: فعالیت طرح‌های ساماندهی دریا در استان مشروط به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و توجه به شئونات اسلامی است و تمامی طرح‌های ساماندهی در استان از سوی استانداری و سازمان همیاری شهرداری‌های استان نظارت می‌شود.

وی با اشاره به مطالبات عقب‌مانده و سه میلیارد تومانی ناجیان غریقی که سال گذشته در طرح سالم سازی سواحل مازندران فعالیت داشتند، گفت : با پیگیری‌های انجام شده در روزهای آینده تمامی این مطالبات پرداخت می‌شود و جای نگرانی نیست.
به گزارش خبرنگار ایرنا، طرح ساماندهی دریای خزر به دنبال افزایش آمار مرگ ناشی از غرق شدن در آب‌های ساحلی دریای خزر در حوزه استحفاظی مازندران از سال ۹۱ به صورت آزمایشی شروع شد و از سال ۹۲ با حضور ناجیان غریق و مدیریت جمعیت هلال احمر استان و نظارت استانداری و دستگاه‌هایی چون نیروی انتظامی، تربیت بدنی و  اورژانس ۱۱۵ وضعیت رسمی به خود گرفت.
اجرای این طرح باعث کاهش غریق شد به طوری که براساس آمار رسمی در سال گذشته حدود ۳۸ نفر در طرح‌های ساماندهی غرق شدند،  در حالی که در سال ۹۱ تعداد غرق شدگان بیش از ۲۰۰ نفر بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *