امین، امانت‌دار وقت شما...1403-02-07
اشتراک گذاری:

صیادان مازندران چشم‌انتظار روزهای پررونق صیادی در دریای مازندران

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، فصل صید ماهی‌های استخوانی امسال از نیمه‌دوم مهر ماه آغاز کردند و صیادان بعد از چشم‌انتظاری ۶ ماهه تورهای خود را در دل دریا پهن کردند.

با توجه به کاهش صید صیادان از ماه‌ها قبل بحث رهاسازی بچه ماهی را در دریا نیز مشارکت داشتند تا در فصل صید تورهایشان خالی نماند.

خشایار نوایی مدیرعامل اتحادیه تعاونی ماهیگیران پره مازندران درباره آخرین وضعیت صید و صیادی در دریای مازندران در گفت‌وگویی، اظهار کرد: امسال میزان صید ۱۹ درصد کاهش صید داشته است.

وی افزود: در ارتباط با کاهش صید می‌توان به نامساعد بودن شرایط جوی و پایین آمدن دمای هوا اشاره کردند، چرا که روزهای نخست صید زمان صید ماهی کفال است ولی امسال صیادان از صید این گونه از ماهی سهم چندانی نداشتند.

مدیرعامل اتحادیه تعاونی ماهیگیران پره مازندران با اشاره به مشارکت جامعه صیادی در رهاسازی بچه ماهی در دریا، گفت: چشم امید به آذر ماه و صید ماهی سفید است که بتوانند تورهایشان را پر از ماهی کنند.

قاسم کریم‌زاده مدیرکل شیلات مازندران نیز در این‌باره، اظهار کرد: تاکنون ۳۰۰ تن انواع ماهی‌های استخوانی به ارزش ۴۹ میلیارد تومان از دریا صید شده است.

 وی افزود: میزان صید امسال در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۱۹ درصد کاهش و از لحاظ ارزشی ۵۳ درصد افزایش داشت.

مدیرکل شیلات مازندران با بیان اینکه علت اصلی این کاهش صید، نامناسب بودن شرایط آب و هوایی است، یاداور شد: گونه‌های کفال، سفید و کپور بیشترین ترکیب صید این روز‌های صیادان مازندرانی را تشکیل می‌دهد.

کریم‌زاده تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود، صیادان استان تا پایان فصل صید، ۳ هزار تن انواع ماهیان استخوانی از دریای خزر صید کنند که ۱۰۰ تن بیشتر از سال گذشته خواهد بود.

وی گفت: صید ماهی از دریای خزر در استان از ۱۷ مهرماه امسال آغاز شده و تا ۱۵ فروردین‌ماه سال آینده ادامه دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *