امین، امانت‌دار وقت شما...1403-02-30
اشتراک گذاری:

صدور احکام ۳۸ شهردار مازندران

به گزارش خبرنگار گروه استان هایباشگاه خبرنگاران جوان از ساری،  تاکامی مدیرکل دفتر امور شهری استانداری مازندران در خصوص احکام شهرداران استان گفت: چهار شهر ساری، بابل، آمل و قائم شهر بالای ۲۰۰ هزار نفر جمعیت دارند و فرایند صدور حکم منتخبان شهرداری در وزارت کشور انجام می‌شود.

او با بیان اینکه منتخبان شورا‌ها برای تصدی پست شهرداری مرداد ماه امسال و همزمان با تشکیل شورا‌ها به وزارت کشور معرفی کردند، افزود:، چون فرایند تایید صلاحیت این افراد در وزارت کشور انجام می‌شود اطلاعی نداریم که تایید یا رد صلاحیشتان درچه مرحله‌ای قرار دارد.

مدیرکل دفتر امور شهری استانداری مازندران ادامه داد: از مجموع ۵۸ شهرداری استان که زیر ۲۰۰ هزار نفر جمعیت دارند احکام ۳۶ شهردار صادر شده است.

تاکامی گفت: ۸ شهرداری نیز به شکل سرپرست اداره می‌شود و پرونده ۱۵ منتخب شورا هم در فرایند استعلام از دستگاه‌های نظارتی است.

او با بیان اینکه برخی شورا‌ها هنوز فرد مورد نظر برای شهرداری را معرفی نکردند و شهرداری با سرپرست اداره می‌شود، گفت: به این شوراهامکاتبه شده است تا در فرایند انتخاب فرد مورد نظر خود سرعت ببخشند.

مدیرکل دفتر امور شهری استانداری مازندران افزود: هیچ مشکلی برای ادامه فعالیت سرپرست شهرداری‌ها وجود ندارد و آن‌ها می‌تواند تا زمانی که شهردار انتخاب نشده است به فعالیت خود ادامه دهند، اما بهتر است شورا‌ها هر چه سریعتر فرد منتخب خود را به استانداری معرفی کنند.

تاکامی گفت: یکی از مواردی که در این دوره بسیار تاکید شده است مطابقت سوابق فرد منتخب با شرایط احراز شهرداران است که با توجه به جمعیت شهری باید سوابق مدیریتی خاصی نیز داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *