امین، امانت‌دار وقت شما...1403-01-30
اشتراک گذاری:

شکارچیان تشی در مازندران تحت پیگرد قانونی قرار گرفتند

به گزارش ایرنا،  انتشار ویدئویی از شکار و کشتن چند تشی در جنگل‌های مازندران طی روزهای اخیر واکنش‌هایی را بین فعالان محیط زیست در فضای مجازی به همراه داشت. در این ویدئو مشاهده می‌شود که چند نفر با آب بستن در لانه این جانوران آن‌ها را وادار به خروج از لانه می‌کنند و در هنگام خروج نیز با ضربات محکم به وسیله چوب و آلات کشاورزی ابتدا آن‌ها را بیهوش می کنند و سپس سر می‌بُرند.

کوروس ربیعی روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا از طرح شکایت از متخلفان بابت این رفتار ضدمحیط زیستی به پلیس فتا خبر داد و گفت: متأسفانه اطلاعاتی از مکان و زمان این ویدئو در دست نیست ، اما بلافاصله پس از دریافت و مشاهده ویدئو واحد حقوقی اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران برای شناسایی متخلفان و تشکیل پرونده قضایی علیه آنان شکایتی را به پلیس فتای استان ارائه کرد تا اقدامات لازم برای شناسایی این افراد انجام شود.

وی افزود: این افراد در واقع دو جرم مرتکب شده‌اند. یکی اقدام ضد محیط زیستی و شکار و کشتار جانواران و دیگری آزرده‌خاطر کردن مردم با انتشار ویدئوی کشتار آن‌ها. قطعا پس از شناسایی متخلفان بابت هر دو موضوع علیه آن‌ها در مراجع قضایی پرونده تشکیل می‌شود.

رئیس اداره حیات وحش حفاظت محیط زیست مازندران خاطرنشان کرد: بر اساس تفاهمنامه‌ای که بین سازمان حفاظت محیط زیست کشور و پلیس فتا به امضا رسید، مرکز فوریت‌های یگان سایبری در محیط زیست کشور فعال شده و همکاری نزدیکی بین این دو نهاد برای شناسایی متخلفان حوزه محیط زیست وجود دارد.

تشی حیوانی شبیه به جوجه‌تیغی و بزرگتر از آن است که بزرگ‌ترین جونده ایران محسوب می‌شود. خارهای بلند روی بدن تشی این حیوان را از سایر پستانداران متفاوت می‌کند. این حیوان وحشی که عمدتا از ریشه، ساقه، برگ و میوه گیاهان تغذیه می‌کند در بیشتر زیستگاه‌ها اعم از جنگلی، کوهستانی، استپی و بیابانی و اطراف باغ‌ها و زمین‌های کشاورزی زیست می کنند. به دلیل نوع تغذیه این حیوان از ریشه‌ها معمولا کشاورزان میانه خوبی با آن ندارند. شکار این حیوان برای مصرف گوشت آن توسط برخی شکارچیان انجام می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *