امین، امانت‌دار وقت شما...1403-02-05
اشتراک گذاری:

شناسایی ۱۲۲ هزار مسکن ناپایدار در بافت های فرسوده مازندران

به گزارش خبرنگار مهر، محمد آئینی عصر چهارشنبه در جلسه ستاد بازآفرینی مازندران حفظ جان هموطنان در خانه‌های ناپایدار را وظیفه اصلی ستاد بازآفرینی ذکر کرد و افزود: در مازندران بر اساس گزارش مرکز آمار، ۱۲۲ هزار و۶۱۴ مسکن ناپایدار و ناایمن وجود دارد.

وی با بیان اینکه ۳۸ درصد بناها ناپایدار هستند، افزود: بیشترین ناپایداری در مناطق حاشیه‌ای و سکونتگاه‌های غیررسمی اختصاص دارد و باید فرایند بهسازی مناطق فرسوده شتاب گیرد.

وی با عنوان اینکه اختیارات ستاد ملی برای بازآفرینی به استان‌ها تفویض شده است، گفت: سند ملی بازآفرینی شهری چارچوب‌ها و آئین نامه‌ها را مشخص کرده است و باید در حوزه مسکن و خدمات به سطح استاندارد و مطلوب برسیم.

آئینی یادآور شد: هر شهری سرانه‌های مسکن، خدماتی و زیربنایی مناسب را در بافت‌های فرسوده و ناپایدار ارتقا دهند و فاصله سرانه‌ها را در مناطق مختلف کاهش دهیم.

دبیر ستاد ملی بازآفرینی تصریح کرد: ستاد ملی بازآفرینی ۴۸ میلیارد تومان در حوزه بازآفرینی شهری استان مازندران هزینه کرده است و باید فاصله بین شمال و جنوب شهر را پر کرد و دستگاه موظف هستند ۳۰ درصد تملک و دارایی را به مناطق کم برخوردار اختصاص دهند.

آئینی با تاکید بر نوسازی مسکن در مناطق ناپایدار اظهار داشت: قیر رایگان به عنوان عامل تشویقی برای بهسازی مناطق ناپایدار در نظر گرفته شده است و فرایند صدور پروانه‌ها برای بهسازی مناطق فرسوده شتاب گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *