امین، امانت‌دار وقت شما...1403-01-10
اشتراک گذاری:

شرط عجیب مایکروسافت برای کاربرانی که از ویندوز 11 راضی نیستند

win 11

سال گذشته بود که شایعات درباره عرضه نسخه جدید سیستم‌عامل مایکروسافت قوت گرفت و در آخرین آن هم به پروژه ویندوز 10X اشاره شد. ولی اوایل امسال مایکروسافت اعلام کرد ویندوز 10X را کنار گذاشته و بر روی پروژه سان ولی متمرکز شده است.

پس از آن گزارشات فراوانی پیرامون نسخه جدید ویندوز به گوش می‌رسید تا اینکه در جریان کنفرانس بیلد مایکروسافت در خردادماه ساتیا نادلا، مدیرعامل مایکروسافت خبر از عرضه نسخه جدیدی از ویندوز در آینده‌ای نزدیک داد.

چند روز بعد مایکروسافت با انتشار تیزری از معرفی نسخه بعدی ویندوز در جریان رویدادی در تاریخ دوم تیرماه خبر داد. تیزرها یکی پس از دیگری منتشر می‌شدند و همه آنها به عدد 11 اشاره داشتند. به نظر می‌رسید قرار است مایکروسافت نسخه بعدی سیستم‌عامل خود را تحت عنوان ویندوز 11 معرفی کند.

چند روز مانده به مراسم معرفی نسخه‌ای از ویندوز لو رفت که ظاهراً اشاره به ویندوز 11 داشت و کاربران با دیدن گرافیک عالی و امکانات ویندوز 11 به وجد آمده و بی‌صبرانه منتظر معرفی سیستم‌عامل جدید ردموندی‌ها بودند.

سرانجام روز موعود فرا رسید و مایکروسافت در جریان یک رویداد آنلاین به معرفی ویندوز 11 پرداخت ومعلوم شد قابلیت‌های ویندوز فراتر از تصور کاربران است.

اما دیری نپایید که عدم پشتیبانی ویندوز 11 از پردازنده‌های نه‌چندان قدیمی و شرایط مایکروسافت برای وجود ماژول TPM 2.0 و پشتیبانی بایوس مادربورد از Secure Boot برای نصب ویندوز 11 کار را برای کاربران سخت‌تر کرده و موجب بروز دردسرهایی برای آنها از جمله احتکار این ماژول گردید.

سازگار نبودن ویندوز 11 با بسیاری از سخت‌افزارهای عرضه شده طی چند سال اخیر موجب حیرت همگان و البته انتقادهای گسترده علیه مایکروسافت شد. خوشبختانه این کمپانی بالاخره متوجه شد پیش نیازهای لازم برای نصب ویندوز 11 بسیار ایده‌آل گرایانه بوده و میلیون‌ها کاربر را از نصب و تجربه ویندوز 11 محروم خواهد کرد.

مایکروسافت در پاسخ به این انتقادات خبر از بازنگری در حداقل سیستم مورد نیاز برای نصب ویندوز 11 داده و بنابراین کاربران بیشتری قادر به نصب و استفاده از نسخه جدید سیستم‌عامل ویندوز خواهند بود.

طبق اعلام مایکروسافت ویندوز 11 پاییز امسال منتشر شده و خبر خوب اینکه ارتقا از ویندوز 10 به ویندوز 11 مجانی است و به پرداخت هیچ‌گونه هزینه اضافی نیاز نیست. همچنین مایکروسافت اعلام کرده کاربرانی که از بروزرسانی ویندوز 11 راضی نیستند می‌توانند با یک شرط بدون از دست رفتن فایل‌ها و برنامه‌های خود به ویندوز 10 برگردند.

مایکروسافت در پاسخ به سوالی که اگر کاربری ویندوز 11 را دوست نداشته باشد آیا می‌تواند پس از ارتقا به ویندوز 10 برگردد؟ گفته که اگر شما رایانه خود را به ویندوز 11 را آپدیت کرده باشید، 10 روز فرصت دارید تا بدون از دست رفتن فایل‌ها و برنامه‌های خود به ویندوز 10 بازگردید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *