امین، امانت‌دار وقت شما...1403-01-10
اشتراک گذاری:

سه عملیات رسانه‌ای “جعلی” باهدف تحریک افکار عمومی در مازندران

سینا قربانی عضو شورای اطلاع‌رسانی دولت در مازندران روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به عملیات دروغ‌پراکنی و گمراه‌کننده رسانه‌های ضدایرانی در بازه زمانی پنجم تا دوازدهم فروردین ماه امسال، اظهارداشت: ایران‌اینترنشنال در تاریخ پنجم فروردین با انتشار ویدیویی چندثانیه‌ای و دستکاری شده مدعی شد که تعداد اندکی از دختران و پسران در شهر رامسر اقدام به همخوانی آهنگ “برای” کرده اند و این ویدیو را نیز به صورت دستکاری شده و مات منتشر کرد تا نشانه‌ای از محل حضور چند جوان مشخص نباشد.


وی افزود: در تاریخ ۱۱ فروردین رسانه ضدایرانی ایندیپندنت فارسی با انتشار مجدد همان ویدیو دستکاری شده پنجم فروردین مدعی شد که تعدادی از دختران و پسران در شهر بابلسر اقدام به همخوانی آهنگ ” برای” کرده اند.

این تحلیلگر مسایل رسانه با تاکید بر اینکه کلیپ پنجم فروردین که به نام شهر رامسر منتشر گردید و کلیپ ۱۱ فروردین که به نام شهر بابلسر منتشر شد، هر دو یک ویدیو است، اظهار کرد: رسانه های ضدایرانی با هدف تحریک افکارعمومی یک ویدیو را با دستکاری در بازه زمانی شش روزه به نام ۲ شهر متفاوت در استان مازندران، منتشر و برجسته کردند.

قربانی، گفت: باردیگر در تاریخ ۱۱ فروردین، ایران اینترنشنال همان ویدیویی را که پنجم فروردین به نام شهر رامسر منتشر کرده بود را مجدد دستکاری کرده و به نام شهر بابلسر در فضای مجازی توزیع کرد.
این عضو شورای اطلاع‌رسانی مازندران در تشریح عملیات دروغ‌پراکنی دیگری، افزود: رسانه ضدایرانی ایندیپندنت فارسی تصاویر ویدیویی که تعدادی از نوجوانان در شب چهارشنبه‌سوری سال گذشته در شهر آمل ضبط کرده بودند را با هدف تحریک مخاطبان در تاریخ ۱۲ فروردین به نام شادی مردم آمل در نوروز منتشر کرد و مدعی شد این تصاویر مربوط به ۱۱ فروردین است، در صورتی که یا یک جست‌وجو ساده متوجه خواهید شد این کلیپ در چهارشنبه‌سوری سال گذشته در توییتر از سوی برخی از کاربران منتشر شده است.


این عضو شورای اطلاع رسانی مازندران هدف عملیات های دروغ‌پراکنی را تحریک مخاطبان و خلق کنش های مشترک برشمرد و افزود: تهاجم شناختی علیه ذهن و قلب مردم، ماموریت قطعی رسانه های فارسی زبان خارجی است تا از طریق اخبار جعلی، فریب و گمراه‌کننده بتوانند جهت‌دهی ذهنی به سمت اهداف ضدایرانی خود انجام بدهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *