امین، امانت‌دار وقت شما...1403-02-09
اشتراک گذاری:

سقوط نرخ باروری در مازندران

به گزارش خبرنگار مهر، عباس علیپور معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران ظهر چهارشنبه در اختتامیه جشنواره ملی جوانی جمعیت با اشاره به کاهش نرخ جمعیت در استان گفت: با تداوم روند کنونی، جمعیت استان رو به سالمندی می‌رود.

وی با اظهار اینکه طی چهار دهه گذشته نرخ جایگزینی و باروری جمعیت در استان کاهش یافته است، گفت: نرخ جایگزینی جمعیت در استان پایین است و به ازای فوت هر پدر و مادر تنها یک نفر جایگزین می‌شود.

وی میزان تولد سالانه را در استان ۳۰ هزار نفر ذکر کرد و گفت: حدود ۱۰ درصد جمعیت نابارور هستند و در صورت درمان مشکل جمعیتی ما رفع می‌شود.

علیپور خواهان اصلاح در قانون جمعیت شد و تخصیص اعتبارات ملی را در این حوزه ضروری دانست و مهاجرت، افزایش طلاق، کاهش ازدواج و سقط جنین را از مسائل و مشکلات فراروی اعلام کرد.

معاون بهداشتی علوم پزشکی مازندران خواستار انجام اقدامات جدی در حوزه جمعیت شد و در عین حال تصریح کرد، نمی‌توانیم برای همه مناطق کشور نسخه واحد طراحی کنیم.

وی نبود مرکز درمان ناباروری را در استان از جمله مشکلات ذکر کرد و گفت: به رغم بالابودن شمار جمعیت افراد نابارور از داشتن مرکز تخصصی درمان محروم هستیم درحالی که احداث آن در غرب و شرق استان ضروری است.

۳۱۰ اثر به این جشنواره ملی ارسال شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *