امین، امانت‌دار وقت شما...1403-02-13
اشتراک گذاری:

سرمای زمستانی در راه مازندران

جدول پیش بینی پنج روزه هواشناسی مازندران نشان می دهد که دمای هوای استان از فردا دوشنبه ۲۶ مهر بتدریج کاهش می یابد و تا روز پنجشنبه شهروندان شاهد ورود سرمای زمستانی خواهند بود؛ چون دمای هوا در روزهای پایانی هفته در بعضی مناطق بیشتر از ۱۵ درجه نسبت به گرم ترین زمان امروز کاهش می یابد.

طبق این جدول ، بیشترین کاهش دما مربوط به مناطق کوهستانی است. بلده در شهرستان نور روز پنجشنبه با ۱۹ درجه کاهش دما نسبت به امروز ، سردترین نقطه مازندران خواهد بود. دمای هوا در گرم ترین زمان روز پنجشنبه در بلده به سه درجه بالای صفر خواهد رسید و مردم این منطقه دمای هوای صفر درجه را هم پنجشنبه شب تجربه خواهند کرد.

کجور در شهرستان نوشهر و کیاسر در شهرستان ساری هم با ۱۸ درجه کاهش دما ، رکورد شکنی خواهند کرد. دمای هوای کجور امروز در گرم ترین زمان ۲۶ درجه بالای صفر بود که روز پنجشنبه به هشت درجه بالای صفر خواهد رسید. دمای هوای شبانه کجور هم در سردترین زمان ۲ درجه بالای صفر خواهد  بود. در کیاسر هم دمای هوا امروز به ۲۷ درجه بالای صفر رسید که روز پنجشنبه به ۹ درجه کاهش می یابد. دمای هوای شبانه کیاسر هم پنجشنبه شب چهار درجه بالای صفر خواهد بود. 

شهرستان گردشگرپذیر کلاردشت کاهش ۱۶ درجه ای دما را تجربه خواهد کرد . میزان کاهش دمای هوا در آلاشت و سیاه بیشه هم ۱۵ درجه پیش بینی شده است.  شهروندان منطقه کوهستانی رینه آمل هم شاهد کاهش ۱۴ درجه ای دمای هوا خواهند بود  و در سوادکوه هم که منطقه کوهستانی به شمار می رود میزان کاهش دما ۱۳ درجه پیش بینی شده است.

طبق جدول پیش بینی پنج روزه هواشناسی مازندران ، دمای هوا شهر ساری مرکز مازندران هم با ۹ درجه کاهش از ۲۶ درجه سانتی گراد بالای صفر در روز جاری به ۱۵ درجه در گرم ترین زمان روز پنجشنبه خواهد رسید . دمای شبانه شهر ساری هم با ۶ درجه کاهش به ۱۰ درجه سانتی گراد بالای صفر در سردترین زمان پنجشنبه شب کاهش خواهد یافت.

 هواشناسی مازندران پیش بینی کرده است که روند کاهش دمای هوا طی روزهای دوشنبه و سه شنبه هفته جاری تدریجی و غیرمحسوس است ولی از روز چهارشنبه تشدید و محسوس خواهد شد.

طبق این پیش بینی ، هوای مازندران روز دوشنبه صاف تا نیمه ابری گاهی همراه با افزایش ابر ، وزش باد و بارش پراکنده خواهد بود. روز سه شنبه نیز هوا به طور کامل نیمه ابری می شود و بارش پراکنده ادامه همراه با وزش باد ادامه می یابد ولی روز چهارشنبه هوای استان کاملا ابری می شود که در ارتفاعات مه آلود خواهد بود. بارندگی نیز از روز چهارشنبه بتدریج شروع می شود. وزش باد نسبتا شدید خواهد بود و احتمال رعد و برق وجود خواهد داشت. از اواخر چهارشنبه هم در مناطق سردسیر و کوهستانی احتمال بارش برف پیش بینی شده است.

شهروندان  مازندرانی در تمامی مناطق استان روز پنجشنبه سرد و بارانی را در پیش دارند که در مناطق کوهستانی با بارش باران و برف و وزش باید همراه می شود. از اواخر پنجشنبه هم میزان ناپایداری هوای استان کاسته می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *