امین، امانت‌دار وقت شما...1403-02-16
اشتراک گذاری:

ساری ۲۰۲۲ منتظر نگاه ملی

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری،  ساری چهار ماه دیگر به عنوان پایتخت گردشگری سازمان اکو میزبان گردشگران و دیپلمات‌های خارجی خواهد بود تا فرصتی مناسب برای نمایش ظرفیت‌های مازندران در حوزه‌های گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی نه تنها در ایران بلکه در جهان فراهم شود.

کشور‌های سازمان اکو که ۵۰۰ میلیون نفر از مردم جهان را در خود جای داده‌اند قابلیت‌های فراوانی برای جذب گردشگر و از همه مهمتر جذب سرمایه برای استان سرسبز مازندران دارند، اما انگار این رویداد مهم گردشگری که می‌تواند منبع مهمی برای ارزآوری ایران باشد از چشم مسئولان کشوری پنهان مانده است.

خواهان حمایت رئیس جمهور هستیم

علی ماهفروزی دبیر اجرایی رویداد ساری ۲۰۲۲ بیان اینکه این رویداد فرصت مناسبی برای پیشبرد اهداف ایران در سازمان اکو می‌باشد خواستار حمایت همه جانبه رئیس‌جمهور از این طرح شد و گفت: نهاد‌های دولتی و در راس آن نهاد ریاست جمهوری باید حمایت از این رویداد را جزو اولویت‌های خود قرار بدهند.

او از آغاز کمپین اختصاص بودجه به رویداد ساری ۲۰۲۲ در کشور خبر داد و افزود: این رویداد یک پروژه ملی است و باید با دید ملی به آن نگاه کرد.

علی ماهفروزی با بیان اینکه مازندران استان محبوب کشور برای گردشگری و مسافرت است، گفت، متاسفانه مازندران به عنوان قطب گردشگری ایران از داشتن بودجه مخصوص گردشگری محروم است.

او با بیان اینکه دولت، نهاد‌های عمومی غیر دولتی مثل شهرداری و بخش خصوصی، حامیان مالی رویداد ساری ۲۰۲۲ هستند، ادامه داد: این پروژه جزو طرح‌های ملی کشور است و باید به دنبال اسپانسر از خارج استان نیز باشیم.

دبیر اجرایی رویداد ساری ۲۰۲۲ گفت: با توجه به ظرفیت بین‌المللی این رویداد، امکان ارزآوری و تزریق آن به صندوق ذخیره ارزی نیز وجود دارد.

او با بیان اینکه گردشگران بین المللی سفیران خوبی برای فرهنگ و هنر ایرانی در کل جهان هستند گفت: باید با برنامه‌ریزی و استفاده از ظرفیت‌های این رویداد فرهنگ و محصولات فرهنگی و گردشگری همچون پوشاک و سوغات محلی خود را به جهانیان نشان دهیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *