امین، امانت‌دار وقت شما...1403-02-14
اشتراک گذاری:

ساروی‌ها و میاندورودی‌ها کم‌اعصاب‌ترین مردم مازندران

به گزارش بلاغ، علی عباسی در گفت و گو با خبرنگار ما با اشاره به اینکه ۱۹ هزار ۷۷۲  نفر سال گذشته به دلیل نزاع و درگیری به  پزشکی قانونی مازندران مراجعه کردند و ۳ هزار  یک  مراجعه مربوط به شهرستان های ساری و میاندرود بود گفت: این تعداد در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۱۰ درصد کاهش یافت. 

وی افزود: ۱۲ هزار ۸۱۴  نفر از مراجعین  پزشکی قانونی استان به  دلیل‌ نزاع و درگیری مرد و بقیه زن بودند. 

عباسی گفت: بر اساس موارد ثبت شده  بيشترين نزاع به ترتيب مربوط به شهرستان های ساری و میاندرود با ۳ هزار یک مورد ، بابل با ۲ هزار ۸۰۰  ،آمل با ۲ هزار ۱۴۶  نفر و كمترين موارد نزاع و درگیری  در شهرستان فریدونکنار با ۳۶۲ نفرثبت شده است.

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران خاطرنشان کرد: بر اساس گزارش ثبت شده در مراکز پزشکی قانونی استان فروردین ۱۴۰۰  با ۲هزار ۹۳ نفر  خرداد با ۲ هزار  ۳۱ و تیر ماه با هزار ۹۸۵  نفر به ترتیب بیشترین و در  بهمن ماه  با هزار ۱۸۰ نفر کمترین مصدوم  گزارش شده است.

این مسئول با تاكيد بر اينكه نزاع و درگيری بيشترين دليل مراجعه افراد به مراكز پزشكی  قانونی است گفت: بخش قابل توجهی از افراد به دنبال وقوع نزاع و درگيری از طرف مراجع قضايی و انتظامی به مراكز پزشكی قانونی ارجاع می شود كه بر اساس نوع و ميزان آسيب ديدگی با توجه به قانون مجازات اسلامی، برای آنها گواهی صادر می شود.

عضو شورای قضایی استان يكی از دلايل بالا بودن آمار نزاع را پائين بودن سطح تحمل افراد در جامعه دانست و گفت : ميتوان با آموزش مهارت های زندگی به ویژه در سنين پايين ، ميزان تحمل افراد را در شرايط استرس بالا برد تا افراد به جای درگيری فيزيكی ، با بحث ، گفتگو و تفاهم مشكلات میان خود  را حل و رفع كنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *