امین، امانت‌دار وقت شما...1403-02-28
اشتراک گذاری:

زندگی ۲۷ درصد مازندرانی‌ها در بافت‌های فرسوده

سید عباس راهگشای معاون بازآفرینی و مسکن اداره کل راه و شهرسازی مازندران با بیان اینکه بخش اعظمی از شهر‌های بزرگ مازنداران را بافت ناکارآمد شامل بافت تاریخی، بافت ناپیوسته ناکارآمد و محدوده‌های بازآفرینی تشکیل می‌دهد، گفت: ناپایداری ساختمان، سازه‌های بسیار ضعیف و کوچک بودن عرصه معابر در این مناطق علاوه بر بروز خسارت سبب می‌شود خدمات رسانی مناسبی به این مناطق انجام نشود.

او افزود: ۲۷ درصد شهر‌های بزرگ مازندران را بافت فرسوده تشکیل می‌دهد و بیش از ۴۰۰ هزار نفر در این مناطق زندگی می‌کنند.

معاون بازآفرینی و مسکن اداره کل راه و شهرسازی مازندران با بیان اینکه دولت مشوق‌های خوبی برای احیای این بافت‌ها اختصاص داده است، گفت: از جمله این مشوق‌ها می‌توان به اعطای یک یا دو طبقه تشویقی نسبت به تراکم طرح مصوب، اشاره کرد که بر اساس آن اگر مجوز ساخت در این مناطق سه طبقه باشد می‌توان تا ۵ طبقه مجوز ازدیاد بنا گرفت.

رهگشای افزود: تسهیل در ضوابط پارکینگ، امکان ساخت واحد‌های مسکونی با زیربنای کمتر از حدنصاب، محسوب نشدن مساحت بالکن و تراس در محاسبه تراکم ساختمانی و پرداخت تسهیلات از دیگر حمایت‌های دولتی برای احیای بافت‌های فرسوده است.

او افزود: تسهیلات برای ساخت در بافت‌های ناکارآمد، فرسوده و پرخطر به صورت ویژه در نظر گرفته شده است و برای هر واحد مسکونی ۱۹۰ میلیون تومان است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *