امین، امانت‌دار وقت شما...1403-02-04
اشتراک گذاری:

زمین موردنیاز برای نهضت ملی مسکن در مازندران تامین شد

به گزارش ایرنا از روابط عمومی استانداری مازندران، سید محمود حسینی‌پور در آیین آغاز عملیات اجرایی مسکن ۵۰۰ واحدی طرح نهضت ملی مسکن شهرستان نکا با بیان این‌که تامین مسکن ملی از سیاست‌های دولت است، افزود: از ۵۳ هزار واحد مسکن ملی در سطح استان مازندران چهار هزار واحد مربوط به شهرستان نکا است که گام اولیه این طرح در قالب ۵۰۰ واحد آغاز شده است. ‌

وی از تیم مدیریتی شهرستان نکا خواست تا در اسرع وقت به سمت تأمین و آماده‌سازی زمین‌های بعدی جهت ایجاد واحدهای بیشتر مسکن برود.

استاندار مازندران با اشاره به این که همه مسوولان باید سیاست گذاری های دولت را در استان پیگیری و اجرایی کنند، تاکید کرد : مسوولان اجرایی استانی و شهرستانی باید به تعهدی که به مردم می دهند عمل کنند تا شاهد تحقق شعارهای دولت باشیم.

حسینی‌پور با بیان این که زمین‌های مورد نیاز برای ساخت مسکن ملی در استان را تامین کردیم، گفت : تأمین مسکن، نوعی امنیت است و ارتباط مستقیمی با امنیت اجتماعی دارد و  تمامی دست اندرکاران این حوزه در شهرستان‌های مازندران باید با تمام قدرت به این امر بپردازند.

مقام عالی دولت در مازندران با اشاره به هدف‌گذاری انجام‌شده توسط فرماندار نکا و این که با سرعت زیاد باید پروژه بعدی آغاز شود، تاکیدی هم بر رعایت نظارت بر ساخت و سازها و رعایت همه جوانب فنی به ویژه استحکام بنا داشت.

حسینی پور با بیان این‌که همه این اقدامات در جهت رضایت مردم است و هر کسی که تلاش کند تا گرهی از مشکلات مردم بردارد، در واقع رضایت خدا را جلب کرده است، تصریح کرد : امیداست با همت مردم و مسئولین روزی برسد که هیچ مستأجری در شهر نکا نداشته باشیم.

طبق مقررات نهضت ملی مسکن، متقاضیان با داشتن پنج شرط تاهل،  سرپرست خانوار بودن و مردان مجرد ۲۳ سال به بالا، حداقل سابقه پنج سال سکونت درشهر مورد تقاضا، نداشتن مالکیت خصوصی و در نهایت عدم استفاده از امکانات دولتی از اول انقلاب در حوزه مسکن، می‌توانند نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند.

بر اساس این قانون، زنان خودسرپرست مشروط به داشتن حداقل ۳۵ سال سن، معلولان جسمی و حرکتی با ۲۰ سال سن می‌توانند در قانون جهش تولید مسکن (نهضت ملی مسکن) مشارکت داشته باشند. همچنین، قانون برای سرپرستان خانوار، محدودیت سنی نگذاشته است چرا که این افراد سرپرست خانوار تعریف می‌شوند و برای قانونگذار متاهل یا سرپرست خانوار بودن ملاک است. در عین حال، زنان و مردان سرپرست خانوار که به دلیل متارکه به صورت مجردی زندگی می‌کنند و سرپرست فرزندان خود هستند خانوار تلقی شده و بدون ملاک سن می‌توانند ثبت‌نام کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *