امین، امانت‌دار وقت شما...1403-02-15
اشتراک گذاری:

رویای پرندگان در برهوت میانکاله

You need to add a widget, row, or prebuilt layout before you’ll see anything here. 🙂

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از ساری، حسینعلی ابراهیمی مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران با اشاره به کم آبی در تالاب میانکاله گفت: این تالاب به دلیل کم آبی به برهوت تبدیل شده است.

او با بیان اینکه قرار بود دو کانال منتهی به تالاب لایروبی شود، ولی به دلیل تأمین نشدن اعتبار سازمان بنادر به این تکلیف عمل نکرده است، گفت: بقدری خسارت به تالاب شدید است که در دو سال گذشته با تلفات پرندگان روبرو شدیم و احتمال بروز حادثه در امسال نیز ممکن است.

ابراهیمی با بیان اینکه ارزش پرندگان در زنجیره اکولوژیک بالا است، گفت: بسیاری از اراضی حاشیه تالاب تجاوز شده و آب دهی چاه‌های اطراف قطع شده است و عملاً تالاب دسترسی به آب ندارد.

او با بیان اینکه تالاب حالت برهوت تبدیل شده است، گفت: مطالعه انتقال آب از دریا یا آب شیرین در دست اقدام است و ضریب اطمینان اجرای این طرح بیشتر است.

ابراهیمی گفت: پمپاژ آب راهی مطمئن برای تأمین آب میانکاله به شمار می‌رود و باید مطالعات جامع برای اجرای این طرح انجام گیرد.

او با بیان اینکه میانکاله مانند ارومیه نیست، زیرا منابع تأمین آب در حاشیه آن وجود دارد، گفت: نیاز فوری محیط زیست استان، احیای میانکاله به شمار می‌رود و این تالاب با رویکرد موجود احیا خواهد شد.

ابراهیمی گفت: راه‌های مختلفی برای تأمین آب میانکاله وجود دارد و در صورت تأمین اعتبار با تکنولوژی موجود در کشور می‌توان در این زمینه گام برداشت.

تالاب میانکاله به عنوان ذخیره گاه زیست کره بیش از ۶۸ هزار هکتار وسعت دارد و سطحی حدود ۱۵ هزار هکتار آن خشک شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *