امین، امانت‌دار وقت شما...1403-02-16
اشتراک گذاری:

راه‌اندازی گشت رضویون برای حفاظت از میانکاله/بسیج امکانات برای مهار آتش‌سوزی‌ها

به گزارش بلاغ، سردار سیاوش مسلمی فرمانده سپاه کربلا در راستای نظارت میدانی بر روند اجرایی طرح صیانت و حفاظت از منابع طبیعی و جنگل‌ها توسط بسیج و سپاه که این طرح بر اساس تفاهم نامه مشترک سازمان منابع طبیعی با سپاه بر عهده این نهاد مردمی واگذار شده است، از اجرای طرح صیانت و حفاظت منطقه شبه جزیره میانکاله شهرستان بهشهر بازدید به عمل آورد.

در حاشیه این بازدید سردار مسلمی با اشاره به  تفاهم نامه سپاه با مناطع طبیعی در راستای حفاظت از منابع طبیعی گفت: سپاه با استفاده از ظرفیت بسیج به کمک مناطع طبیعی آمده است.

فرمانده سپاه کربلا افزود: جلوگیری از قاچاق چوب و حفاظت از درختان جنگلی از جمله مواردی است که در جلسات متعدد با منابع طبیعی مطرح شده است.

مسلمی در ادامه به گستردگی منابع طبیعی در مازندران هم اشاره و اضافه کرد: ظرفیت بسیج برای حفاظت از منابع طبیعی بسیار موثر است  و حضور بسیج در گلوگاه‌های قاچاق چوب می‌تواند، بازدارنده باشد.

فرمانده سپاه کربلا در ادامه به منطقه میانکاله هم اشاره کرد و یادآور شد: این منطقه در جهان بی نظیر است و اخباری که در باره واگذاری منتشر شده، همه کذب محض است. این منطقه نه واگذار شده و نه واگذار خواهد شد.

مسلمی با اشاره به آتش سوزی در این منطقه هم گفت: یکی از مواردی که به عنوان وظیفه در تفاهم نامه سپاه و منابع طبیعی منعقد شده حفاظت و صیانت از این منطقه  است  که بازدید‌های میدانی صورت گرفت.

فرمانده سپاه کربلاادامه داد: عوامل آتش سوزی در این منطقه  و شناسایی افرادی که به صورت عمدی دست به این کار زدند در حال بررسی است.

مسلمی با تاکید بر راه اندازی گشت رضویون برای حفاظت از میانکاله، خاطرنشان کرد:با استفاده از ظرفیت بسیج،   ظرفیت دامداران و نهاد‌ها باید برای مهار آتش سوزی استفاده کرد.

فرمانده سپاه کربلا  با تاکید بر اینکه سپاه و بسیج به عنوان نیرو‌های مردمی برای حفاظت از منابع طبیعی استان آماده و پای کار هستند، افزود: بسیج امکانات برای مهار اتش سوزی‌ها در میانکاله در دستور کار قرار گرفته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *