امین، امانت‌دار وقت شما...1403-02-28
اشتراک گذاری:

راهبندان شهری با بازگشایی مدارس/ سرویس مدرسه نرسید

حجم بالای تردد خودروها از ۱۴ فرودین ماه سال ۱۴۰۱ و نخستین روز از بازگشت حضوری دانش آموزان به مدرسه‌ها ترافیک در مسیرهای منتهی به مدرسه‌ها را پرحجم و سنگین کرد و این وضعیت گلایه و برخی نارضایتی‌های عمومی را نیز به دنبال داشت.

در این بین، حجم بالای خودروهای تک سرنشین برای سرویس دهی به فرزندان تا مدرسه بیشتر از دیگر خودروها چشم نوازی می‌کند،. نبود سرویس‌های حمل ونقل عمومی و دانش آموزی برای کاهش حجم تک سرنشین‌ها و کم کردن ترافیک‌های مقطعی ابتدای صبح و منتهی به پایان نوبت ظهر کاملاً مشهود است و برای پایان بخشیدن به ترافیک‌های غیرمنتظره ناشی از شروع دوباره مدارس تمهیدات ویژه و فعال شدن دوباره سرویس مدارس الزامی است.

سرویس مدارس از قبل باید فعال می‌شد

یکی از اولیای دانش آموزان با توصیف بی نظمی در شروع سال تحصیلی جدید پس از وقفه حدود ۲۵ ماهه به علت بیماری کرونا گفت: خوشحال هستم از اینکه فرزندم پس از مدت زیادی خانه نشینی و آموزش مجازی، اکنون حضوری به مدرسه می‌رود.

عطا صالحی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: بهتر بود وزارت آموزش و پرورش به جای تصمیم عجولانه و شتابزده برای بازگشایی مدرسه‌ها، تمهیدات و زیرساخت‌های چگونگی حجم تردد بالای دانش آموزان به مدرسه‌ها را فراهم می‌کرد.

راهبندان شهری با بازگشایی مدارس/ سرویس مدرسه نرسید

وی اضافه کرد: انتظار و منطقی‌تر این بود که آموزش و پرورش اعلام می‌کرد تا حداقل پایان فروردین ماه صبر می‌کرد تا شرایط سرویس مدرسه برای دانش آموزان و شرایط آمادگی مدرسه‌ها به لحاظ بهداشتی و رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی بعد از تعطیلات نوروزی فراهم می‌شد.

شرایط فعلی نگران کننده است

یکی دیگر از اولیای دانش آموزان نیز گفت: واقعاً حضور غیرمنتظره دانش آموزان و ورود همزمان اولیای آنها به حیاط مدرسه‌ها، با توجه به شرایط شکننده کرونایی شهرستان و کشور نگران کننده است.

فاطمه حمیدی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه متأسفانه به علت شرایط بد کرونایی و غیرحضوری بودن آموزش‌ها، عملاً سرویس مدارس نیز غیرفعال شده بود، گفت: از مدیران مدارس نیز درخواست کردم تا سرویس مدرسه فعال شود وخودم مجبور نباشم فاصله خانه تا مدرسه را با ماشین شخصی تردد و باعث ترافیک شویم.

مدیر یکی از مدارس غیردولتی آمل، هم با قبول حجم بالای خودروها در کنار ورودی مدرسه هنگام صبح وظهر گفت: البته ما هم شرایط فعلی و حجم زیاد خودروها را در شهر به واسطه بازگشایی دوباره مدرسه‌ها قبول نداریم و به دنبال فراهم کردن شرایط با راننده‌هایی که سرویس مدارس کار می‌کردند، هستیم.

علی خانزاد در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: خوشبختانه شرایط مدرسه و کلاس‌ها با رعایت کامل و سختگیرانه کرونایی در ورود تا کلاس توسط نگهبان و معلمان رعایت می‌شود و از این نظر جای نگرانی برای سلامت دانش آموزان نیست.

وی اضافه کرد: در مقابل مدرسه ما که پسرانه هست مدرسه دیگری که دخترانه بوده فعال است و حجم بالای خودروها به کیلومتری می‌رسد که تاکنون در این مسیر بی سابقه بوده است.

وی ابرازامیداوری کرد: انشالله تا هفته آینده با حضور سرویس دانش آموزی، وضعیت به روال عادی برگردد.

افزایش حدود ۴۰ درصدی ترافیک درون شهری مازندران همزمان با بازگشایی مدارس

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی مازندران درگفتگو با خبرنگار مهر گفت: همزمان با بازگشایی مدارس شاهد افزایش ۳۵ تا ۴۰ درصدی ترافیک در مسیرهای درون شهری استان هستیم.

راهبندان شهری با بازگشایی مدارس/ سرویس مدرسه نرسید

سرهنگ نصرالله بیگلری افزود: طی روزهای گذشته گره ترافیکی در برخی معابر شهری استان مازندران به وجود آمده که کاسته شدن ترافیک با همکاری خانواده‌ها میسر خواهد شد.

وی اضافه کرد: نیروهای پلیس اعم از ستادی و صف با تمام امکانات برای تسهیل در عبور و مرور برای نظم بخشی به معابر شهری حضور خواهند داشت تا از هرگونه گره ترافیکی در معابر عمومی کاسته شود.

سرویس مدارس فعال شود

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی مازندران با بیان اینکه بخش زیادی از ترافیک‌های ایجاد شده در دو روز گذشته از بازگشایی مدرسه‌ها مربوط به تک سرنشین‌ها است، افزود: والدینی که قصد همراهی دانش آموزان خود را با وسیله نقلیه شخصی دارند نسبت به قوانین و مقررات رانندگی توجه ویژه داشته و از تخلفات ساکن که باعث مسدود شدن معابر منتهی به مراکز آموزشی می‌شود خودداری کنند.

سرهنگ بیگلری گفت: والدین اصرار بر پیاده کردن فرزندنشان در جلوی درب مدارس نداشته باشند و به منظور جلوگیری از انسداد معبر در محلی مناسب خودروی شأن را متوقف کنند.

وی همچنین از آموزش وپرورش ومدیران مدرسه‌ها نیز خواست، هرچه سریع‌تر تمهیدات لازم را سرویس‌های مدرسه‌ها فعال کنند تا شرایط ترافیک درون شهری نیز کاهش یابد.

بیش از ۵۱۹ هزار دانش آموز در چهار هزار مدرسه مازندران تحصیل می‌کنند و بازگشایی مدارس بعد از تعطیلات نوروزی ترافیک درون شهری و مسیرهای منتهی به مدارس را در استان افزایش داده و برخی خیابان را در بدو ورود و تعطیلی مدارس قفل کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *