امین، امانت‌دار وقت شما...1403-01-09
اشتراک گذاری:

رابط سخت افزاری تاندربولت ۵ سرعتی بالغ بر ۸۰ گیگابیت بر ثانیه خواهد داشت

اسنادی توسط مقامات اینتل منتشر شده که در آن اطلاعات مهمی از تاندربولت ۵ قرار دارد. این پروتکل رابط سخت افزاری هنوز به صورت رسمی معرفی نشده و به نظر می‌رسد در انتشار اطلاعات مربوط به آن نیز عمدی در کار نبوده است.

اطلاعات منتشر شده از پروتکل رابط سخت افزاری اینتل شامل تصاویری از این دستگاه است که در توییتر منتشر شده و پس از انتشار حذف شده است. در این تصاویر یکی از مدیران اینتل نیز حضور دارد.

 تصویر اصلی مربوط به یک پوستر از اینتل است که در آن عبارتی مانند 80G PHY Technology قرار دارد که نشان می‌دهد احتمالاً تاندربولت ۵ می‌تواند تا ۸۰ گیگابیت بر ثانیه سرعت داشته باشد. اگر این خبر صحت داشته باشد این رابط سخت افزاری توانسته دو برابر پهنای باند نمونه قبلی را ارائه کند. پیش از آن تاندربولت ۳ و ۴ تنها ۴۰ گیگابیت بر ثانیه سرعت داشتند.

 در این پوستر همچنین جمله USB 80G پشتیبانی از اکوسیستم USB-C دیده می شود که نشان می‌دهد احتمالاً از طریق رابط USB-C می‌توان به چنین پهنای باندی دسترسی داشت. در این پوستر کلمه دیگری به نام PAM-3 قرار دارد که نشان می دهد تاندربولت ۵ با دستیابی به سیگنال داده 3 بیت می‌تواند پهنای باند بهتری را نسبت به پروتکل های قبلی ارائه کند.

این در حالی است که هنوز بسیاری از مدل های مک اپل و آیپدپرو همچنان از تاندربولت ۳ پشتیبانی می کنند. احتمال می رود اپل در آینده مستقیماً از تاندربولت ۵ در محصولات خود استفاده کند. هنوز زمان دقیق رونمایی از این فناوری اینتل مشخص نیست اما به نظر می‌رسد زمان آن در آینده نزدیک باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *