امین، امانت‌دار وقت شما...1403-01-31
اشتراک گذاری:

دومین بالگرد امدادی مازندران در ساری مستقر شد

به گزارش ایرنا، با ورود این بالگرد متعلق به هلال احمر کشور که علاوه بر امکان استفاده در حمل بیماران و مصدومان در زمینه جابه‌جایی کالاها و اطفای حریق نیز کاربرد دارد ، زیرساخت امداد و نجات مازندران ارتقاء یافته است.

این بالگرد به جای بالگرد پیشین هلال‌احمر که به صورت مشترک بین استان‌های مازندران و گلستان مورد استفاده قرار می‌گرفت به مازندران اختصاص یافته و به طور مستقل و تمام‌وقت قرار است در مازندران مورد استفاده قرار گیرد.

هلال‌احمر مازندران پیش‌تر یک فروند بالگرد داشت که نیمی از ماه را در این استان و نیمی دیگر در استان گلستان مورد استفاده قرار می‌گرفت. بالگرد مشترک مدتی پیش از شمال کشور به استانی دیگر انتقال داده شد و با توجه به سقوط بالگرد اورژانس آمل در مرحله تعمیر که هشت ماه پیش رخ داده بود، عملا مازندران هیچ بالگردی در اختیار نداشت.

با این وصف ، پیگیری‌های سید محمود حسینی‌پور استاندار جدید مازندران طی یک ماه گذشته سبب شد تا هفته پیش یک فروند بالگرد اورژانس در پایگاه آمل مستقر شود و انتظار هشت ماهه به پایان برسد و اکنون دومین بالگرد امدادی هم وارد مازندران شده است.

 بالگرد هلال‌احمر علاوه بر قابلیت حمل بار به مناطق دورافتاده و بحران‌زده در مواقع ضروری، یک سبد چهار هزار لیتری حمل آب نیز دارد که برای مهار آتش‌سوزی‌ عرصه‌های جنگلی و مرتعی دوردست مورد استفاده قرار می‌گیرد. این بالگرد برای ارائه خدمات به استان‌های همسایه از جمله گلستان در مواقع ضروری نیز مورد استفاده خواهد گرفت.

روابط عمومی استانداری مازندران همچنین اعلام کرده است که با پیگیری‌های استاندار قرار است هفته آینده سومین بالگرد امدادی مازندران نیز از سوی وزارت دفاع برای منطقه غرب مازندران تامین شده و در شهرستان عباس‌آباد مستقر شود.

طبق اطلاعاتی که اداره کل روابط عمومی استانداری مازندران در اختیار خبرگزاری ایرنا قرار داد، بالگرد مستقر در اورژانس آمل به جای بالگرد سقوط کرده متعلق به مازندران وارد این استان شده و تا زمان تحویل بالگرد تملیکی مازندران از سوی شرکت پنها به این استان، مورد استفاده اورژانس مازندران خواهد بود.

بالگرد اورژانس آمل تنها بالگرد تملیکی مازندران بود که هشت ماه پیش برای تعمیر و اورهال به شرکت پنها در تهران منتقل شد، اما در پرواز آزمایشی آخر به دلیل نقص فنی سقوط کرد. به همین دلیل شرکت پنها مکلف شد به جای بالگرد تملیکی مازندران یک دستگاه بالگرد جایگزین در اختیار مازندران بگذارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *