امین، امانت‌دار وقت شما...1403-01-31
اشتراک گذاری:

دهیاران پورشه سوار مافیای املاک راه انداختند/ آمایش سرمایه گذاری

به گزارش خبرنگار مهر، روح الله سلگی عصر شنبه در نشست با مدیران و اعضای سمن‌های مردم نهاد سه شهرستان تنکابن، رامسر و عباس آباد که به میزبانی فرمانداری ویژه تنکابن برگزار شد، نقش سمن‌ها را در ایجاد نشاط اجتماعی و سیاسی ارزشمند برشمرد.

وی افزود: در شرایطی که رسانه‌های غربی کوچک‌ترین کنش اجتماعی مان را منکوب می‌کنند، سمن‌های مردم نهاد با فعالیت‌های جمعی در مقابل آنان قرار گرفته و نشاط جمعی و اجتماعی را رقم می‌زنند.

سلگی با اشاره به آمار فزاینده و روزافزون آسیب‌های اجتماعی در مازندران اظهار داشت: سبک زندگی در این استان تغییرات پاردایمی داشته و بر اساس واکاوی‌های انجام شده، نرخ اعتیاد در مازندران به اندازه نصف آمار کشور است.

معاون سیاسی مازندران با بیان اینکه برخی امار بالای اعتیاد، طلاق و دیگر آسیب‌های اجتماعی در این استان را ناشی از بیکاری می‌دانند، خاطر نشان کرد: این در حالیست که در استان‌هایی نظیر چهارمهال بختیاری امار بیکاری بیشتر است اما به این اندازه آسیب اجتماعی ندارد.

وی با تاکید بر شناسایی علل اصلی این آسیب‌ها و برنامه ریزی برای کاهش آن، اضافه کرد: نارضایتی عمومی در هشت سال گذشته بسیار بالا رفته و شکاف عمیقی بین فقیر و غنی ایجاد شده که این مهم وظیفه‌ی خطیر کاهش این شکاف و ایجاد عدالت را برعهده ما گذاشته است.

وی در بخش دیگر سخنان خویش به پدیده تلخ زمین خواری، ساحل و کوه خواری اشاره کرد و گفت: ساخت و سازهای غیرمجاز در مازندران بیداد می‌کند و در بیشتر این ساخت و سازها ردپای دهیاران و شوراها وجود دارد.

سلگی اساس تشکیل شوراها را اشتباه دانست و بیان داشت: دهیاران پورشه سوار در مازندران داریم که بیشترشان مافیای املاک راه اندازی کرده‌اند و با زد و بند با شوراها هر کاری دلشان می‌خواهد انجام می‌دهند.

وی با تاکید براینکه بساط این مافیاها باید برچیده شود، تصریح کرد: این مسائل در کنار آمار بالای آسیب‌های اجتماعی از جمله مسائلی هستند که سمن‌ها نیز در کنار مسئولان باید برایشان راهکار ارائه دهند.

این مسئول درباره درامد زایی سمن‌های مردم نهاد نیز اظهار داشت: سواحل رها شده به حال خود در اختیار سمن‌ها قرار گیرد تا با ایجاد غرفه و بازارهای ساحلی و فروش صنایع دستی، محلی برای تقویت اقتصاد بومی و درامدزایی سمن‌های مردم نهاد باشند.

وی ادامه داد:. تشکل‌های مردمی در زمینه ایجاد اشتغال با تشکیل شرکت تعاونی‌های تولیدی می‌توانند بسیار مثمر ثمر واقع شوند.

سلگی افزود: طرح آمایش سرمایه گذاری در استان درحال آماده شدن بوده و در این طرح فرصت‌های سرمایه گذاری بصورت لکه‌ای در اختیار سرمایه گذار قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه غرب مازندران از نظر زیرساختی در تمامی بخش‌ها بسیار عقب مانده است، تصریح کرد: در این منطقه عملیاتی تر باید کار شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *