امین، امانت‌دار وقت شما...1403-02-01
اشتراک گذاری:

درخواست روستائیان گهرباران از رئیس بنیاد مستضعفان/ تملک بخشی از اراضی دشت‌ناز برای تعریض محور گهرباران

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، جاده گهرباران شهرستان میاندورود یکی از جاده‌های فرااستانی واقع در مازندران است که خدمات ملی ارائه می‌دهد و روزانه ۳۰۰ دستگاه تریلر نفتکش و یدک‌کش نیروگاه شهید سلیمی نکا، شرکت دشت‌ناز و بندر امیرآباد از آن رفت و آمد می‌کنند.

جاده گهرباران شهرستان میاندورود به واسطه حوادث مرگبار چند سال اخیر به جاده مرگ کشور شهرت دارد که با تصادف‌های متعدد جایی ثابت در صفحه حوادث رسانه‌های استان و کشور برای خود باز کرده است.

طی سال‌های اخیر پروژه تعریض محور گهرباران در فازهای مختلف توسط بندر امیرآباد آغاز شده است اما این اقدامات عمرانی هنوز نتوانست از تعداد حوادث رانندگی در این جاده مرگبار بکاهد چون معضلی به‌نام اراضی دشت‌ناز در حاشیه جاده وجود دارد که مانع ایجاد استانداردهای لازم در آن می‌شود؛ زمین‌های ۳ هزار هکتاری که بیشترین بهره‌گیری را از زیرساخت‌های شهرستان میاندورود و جاده گهرباران می‌برد اما خدماتی ارائه نمی‌دهد.

بارها مسؤولان استانی و شهرستانی از رایزنی در ارتباط با تملک بخشی از اراضی دشت‌ناز برای تعریض و ایجاد شانه خاکی جاده مرگبار گهرباران خبر داده‌اند اما تاکنون هیچ‌گونه پاسخی برای تملک بخشی از این اراضی دریافت نشد تا روستانشینان گهرباران و شهرستان میاندورود همچنان با حوادث رانندگی منجر به فوت و نقص عضو دست و پنجه نرم کنند و شاهد از دست دادن عضوی از خانواده خود باشند.

حال این سؤال به‌وجود می‌آید که ارزش جان مردم مظلوم و کشاورز گهرباران بیشتر است یا چند هکتار زمین؟

در همین ارتباط شهروندان میاندورودی و اهالی بخش گهرباران با ارسال نامه‌ای به پرویز فتاح رئیس بنیاد مستضعفان خواستار رسیدگی به این مسئله و موافقت با تملک بخشی از زمین‌های دشت‌ناز برای ایجاد شانه خاکی و ایمن‌سازی جاده گهرباران شدند.

اهالی بخش گهرباران یک نسخه از این نامه را در اختیار خبرگزاری فارس قرار دادند و با ثبت این نامه در سامانه فارس‌من و جمع‌آوری امضا از شهروندان میاندورودی خواستار پیگیری رسانه‌ای این معضل شدند که متن نامه به شرح زیر است:

برادر گرامی جناب آقای سید پرویز فتاح
ریاست محترم بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی
با سلام و تحیات الهی
احتراماً به استحضار می‌رساند جاده گهرباران شهرستان میاندورود واقع در استان مازندران یکی از محورهای حادثه‌خیز کشور به‌شمار می‌رود که سالانه ده‌ها نفر به علت حوادث رانندگی جان خود را در آن ازدست می‌دهند یا نقص عضو می‌شوند و به همین علت از آن به‌عنوان جاده مرگ نام می‌برند؛ از آنجایی که بخشی از محور گهرباران از دل زمین‌های ۳ هزار هکتاری شرکت دشت‌ناز وابسته به بنیاد مستضعفان می‌گذرد، عدم موافقت این شرکت و یا عدم اقدام عملی مسؤولان محترم بنیاد مستضعفان در موافقت با تملک زمین جهت ایجاد شانه خاکی برای تعریض مسیر موجب اشکالات متعدد در اجرای پروژه عمرانی شده است.

کانال‌های آب حاشیه جاده که متعلق به شرکت دشت‌ناز است طی سال‌های اخیر جان بسیاری از شهروندان میاندورودی و مسافران سواحل گهرباران را گرفته، به صورتی که در زمان حوادث رانندگی خودروها به داخل کانال آب واژگون شده و خسارات جانی و مالی متعددی را به‌دنبال داشته است؛ مضافا اینکه ادوات کشاورزی و خودروهای سبک و سنگین شرکت دشت‌ناز ۲۴ ساعته از این مسیر رفت و آمد می‌کنند و حتی در بسیاری از مواقع تردد ادوات پیشرفته و عظیم‌الجثه این شرکت موجب کندی تردد شده و خطرات متعدد برای رانندگان و روستانشینان منطقه ایجاد کرده است.

حادثه‌خیز بودن چهارراه ورکلا و فقدان شانه خاکی در جاده گهرباران طی سال‌های اخیر به یکی از بزرگترین معضل بخش گهرباران شهرستان میاندورود تبدیل شده و جان مردم و مسافران را تهدید می‌کند که در صورت عدم تملک بخشی از اراضی دشت‌ناز جهت ایجاد شانه خاکی و اجرای پروژه‌های ایمن‌سازی و میدان در چهارراه ورکلا، سایه مرگ همچنان بر روی شهروندان میاندورودی خواهد بود.

بارها مسؤولان محترم استانی و شهرستانی از رایزنی و نامه‌نگاری در ارتباط با درخواست تملک بخشی از اراضی دشت‌ناز برای تعریض و ایجاد شانه خاکی در جاده مرگبار گهرباران خبر داده‌اند اما تاکنون هیچ‌گونه پاسخ روشنی از سوی مسؤولان محترم بنیاد مستضعفان دریافت نشد و اقدام عملی برای تملک بخشی از این اراضی صورت نگرفته است؛ حال این سئوال به‌وجود می‌آید که ارزش جان مردم مظلوم و کشاورز گهرباران بیشتر است یا چند هکتار زمین؟

برادر انقلابی جناب آقای فتاح؛ مردم بخش گهرباران تا چه زمانی به‌خاطر چند هکتار زمین دشت‌ناز باید شاهد از دست دادن اعضای خانواده خود در سوانح رانندگی باشند؟ تا چه زمانی مردم برای محور مرگبار گهرباران به‌علت همکاری نکردن مسئولان محترم بنیاد مستضعفان در تملک زمین مرثیه اعتراض بخوانند؟ به راستی سهم مردم میاندورود از اراضی چندین هزار هکتاری دشت‌ناز چیست؟ آیا تصادف و نارسایی‌ها باید سهم مردم مظلوم و شهیدپرور گهرباران از هزاران میلیارد درآمد سالانه این اراضی باشد؟

برادر گرامی جناب آقای فتاح؛ همگان شما را به‌عنوان مدیری انقلابی و حامی مستضعفان می‌شناسند و با پشتوانه انقلابی‌گری شما، از جنابعالی خواهشمندیم دستور فرمائید تا معضلات مرگبار ایجاد شده توسط اراضی شرکت دشت‌ناز در تعریض محور گهرباران بررسی گردد و نسبت به تملک بخشی از این اراضی جهت ایجاد شانه خاکی و میدان در چهارراه ورکلا در راستای کاهش تصادفات و افزایش ایمنی مسیر موافقت نمائید.
پیشاپیش از بذل توجه و دستور مساعد و عاجل جناب‌عالی کمال تشکر و امتنان را داریم.

به گزارش فارس، مردم‌ بخش گهرباران شهرستان میاندورود از سید پرویز فتاح رئیس بنیاد مستضعفان این انتظار را دارند تا نسبت به تملک بخشی از اراضی دشت‌ناز برای تعریض محور گهرباران موافقت شود تا بیش از این شاهد حوادث دلخراش جاده‌ای و مرگ هموطنانمان در این مسیر نباشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *