امین، امانت‌دار وقت شما...1403-02-23
اشتراک گذاری:

خطر کم آبی بیخ گوش روستاهای مرکز مازندران

احمد زارع در گفت‌وگو با خبرنگار بلاغ در مورد وضعیت آب شرب روستاهای ساری طی سال‌جاری، اظهار کرد: امسال با توجه به گرما و خشکسالی بی سابقه دما در مرکز استان، خطر کم آبی و قطعی جدی‌تر از سالیان قبل، روستاهای مرکز استان را تهدید می‌کند.

وی افزود: قطعی و کمبود آب شرب در مناطق روستایی با توجه به شرایط آب و هوایی امسال، طبیعی است و با توجه به گستردگی و تعدد روستاها در مرکز استان، وجود چنین مشکلی بدیهی است.

مدیر امور آبفای شهرستان ساری، خاطرنشان کرد: مشکل قطعی و کم آبی به ویژه در روستاهایی که آب شرب آن‌ها از چشمه یا چاه تامین می‌شود، بیشتر است؛ دبی عمده مخازن زیرزمینی، پایین آمده است و در برخی از روستاها تا یک سوم کاهش داشته است.

این مسئول، ادامه داد: در حال حاضر با وارد مدار کردن نزدیک ترین چاه‌ها و یا استفاده از چاه‌ها و چشمه‌های آماده به کاری که استفاده از آن‌ها ضرورت نداشت، در حال تامین آب شرب برای این مناطق هستیم.

زارع بیان کرد: مشکلات آب شرب در مناطق روستایی دودانگه و چهاردانگه، جدی تر از سایر نقاط روستایی مرکز مازندران است.

وی تصریح کرد: بزرگ‌ترین مشکل حال حاضر ما در روستاها، استفاده غیرمجاز از آب شرب است که متاسفانه برای آبیاری باغات و دامداری‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مدیر امور آبفای شهرستان ساری، مطرح کرد: در حالیکه در برخی از روستاها، ساکنان آن‌ها آب شرب برای آشامیدن ندارند، اما چند روستا آن طرف‌تر، فردی می‌آید و آب شرب داخل شبکه را برای آبیاری باغ، گلخانه و دامداری‌اش استفاده می‌کند.

زارع متذکر شد: طی سال جاری با توجه به خشکسالی بی سابقه در مازندران،  مردم می‌بایست در مدیریت بهینه مصرف آب شرب، نهایتا دقت و همکاری را داشته باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *