امین، امانت‌دار وقت شما...1403-02-10
اشتراک گذاری:

حمایت از فعالیت‌های اقتصادی در میاندورود با رویه قانونی

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان میاندورود، چند روزی است که کلیپی با عنوان سخنان یک فعال اقتصادی که واحد صنفی‌اش تخریب شده در شبکه‌های اجتماعی دست به دست می‌شود.

سعید باوند مالک سازه حاشیه جاده ساری میاندورود در اظهاراتی اعلام کرده که سازه وی بدون اطلاع قبلی و شبانه تخریب شده است.

پیگیری‌های خبرنگار فارس نشان می‌دهد سازه یاد شده در حریم جاده ساری ـ میاندورود واقع در روستای بادله قرار داشته که به دستور دادستان شهرستان میاندورود توسط اداره راهداری تخریب شده است.

روابط عمومی فرمانداری شهرستان میاندورود نیز در این‌باره اعلام کرده: برابر بررسی‌های به عمل آمده؛ اخطاریه‌های متعدد به تاریخ های ۵ فروردین، ۱۰ اردیبهشت و ۱۴ مهرماه ۱۴۰۱ مبنی بر تجاوز به حریم راه توسط اداره راهداری تحویل مالک ملک مورد نظر داده شده است.

پس از این اخطاریه‌های متعدد و عدم تمکین مالک، موضوع در دستور کار دادستان میاندورود قرار گرفته و دادستان شخصا از بنای غیرمجاز بازدید به عمل آورده و مالک تعهد کرد که سریعا حریم راه را آزاد کند که این کار انجام نشد و در نهایت دادستان شهرستان طی صورتجلسه‌ای در تاریخ ۱۱ آبان ۱۴۰۱ جهت عملیات تخریب و آزادسازی حریم تا تاریخ ۱۶ آبان سال جاری زمان تعیین کرده است.

روابط عمومی فرمانداری شهرستان میاندورود ادامه داد: اما مالک به هیچ یک از تعهدات خود عمل نکرده و قوانین را نقض کرد و در نهایت دادستان طبق تبصره ۱ ماده ۶ قانون ایمنی حکم تخریب بنای غیرمجاز نامبرده را صادر و ابلاغ کرد تا مکان را تخلیه کند و با توجه به اطلاع کامل آقای باوند و عدم توجه به اخطاریه‌ها و تعهد شخص وی، ملک مورد نظر مورخ ۱۷ آبان۱۴۰۱ با حضور ضابطان و نیروهای راهداری تخریب شده است.

علی طالبی فرماندار شهرستان میاندورود نیز به محض اطلاع از موضوع نسبت به تشکیل جلسه با حضور دستگاه‌های شهرستانی و استانی اقدام و نسبت به رفع مشکل و هدایت مالک جهت اخذ مجوزات قانونی نیز اقدام و مراحل در حال بررسی و اقدام است.

فرماندار شهرستان میاندورود هم ضمن تاکید بر حمایت از فعالان اقتصادی اعلام کرد: حمایت از فعالیت‌های اقتصادی و تولیدی برنامه مهم دولت سیزدهم است و در این شهرستان این مسئله با جدیت دنبال می‌شود.

طالبی خاطرنشان کرد: انجام هر گونه فعالیت در شهرستان باید در راستای قانون و قانون‌مداری باشد و در این راستا فرمانداری میاندورود آماده تسهیل امور و حمایت از فعالان اقتصادی و سرمایه‌گذاران است که در همین راستا ده‌ها کارگاه تولیدی و فعالان اقتصادی در این شهرستان مورد حمایت دولت قرار گرفتند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *