امین، امانت‌دار وقت شما...1403-01-10
اشتراک گذاری:

حفظ تلفنی قرآن کریم در مرکز قرآن و حدیث قم

مرکز قرآن و حدیث آستان مقدس حضرت معصومه(س) دوره‌های حفظ قرآن و نهج‌البلاغه را به صورت تلفنی برای عموم فراگیران خواهر و برادر از سراسر کشور برگزار می‌کند و تا به امروز 450 نفر در این دوره‌ها ثبت‌نام کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، مرکز قرآن و حدیث آستان مقدس بانوی کرامت با هدف ترویج معارف قرآنی و نهج‌البلاغه دوره های حفظ تلفنی قرآن و نهج‌البلاغه را برای علاقه‌مندان خواهر و برادر برگزار می‌کند.

دوره های حفظ تلفنی قرآن و نهج البلاغه از اواسط سال ۹۹ برای کسانی که امکان حفظ آنلاین و حضوری ندارند، براساس نیاز فراگیران خواهر و برادر از سراسر کشور آغاز شده و خواهران و برادرانی که امکان حضور در دوره های قرآنی مرکز قرآن و حدیث را به صورت حضوری و آنلاین ندارند می‌توانند در این دوره ها شرکت کنند.

برای ثبت نام در دوره های تلفنی مرکز قرآن و حدیث فراگیران از گروه سنی ۸ سال به بالا بدون محدودیت سنی در دوره ها پذیرفته می شوند.

دوره های حفظ تلفنی در دو مقطع حفظ آزاد و دوره تثبیت تلفنی برگزار می‌شود و در دوره حفظ آزاد فراگیرانی که مایل به حفظ قرآن هستند و در گذشته هیچ گونه سابقه شرکت در دوره های حفظ را ندارند با شرکت در آزمون روخوانی برای ورود به دوره حفظ قرآن پذیرفته می شوند.

دوره تثبیت نیز به این شکل است که کسانی که بیشتر از ۱۵ جز از قرآن کریم را حفظ هستند در آزمون ورودی ۵ جز شرکت می‌کنند و پس از آن برای ثبت نام در دوره تثبیت پذیرفته می شوند.

در دوره های حفظ و تثبیت تلفنی آزمون پایان مقطع برای صدور گواهینامه پایان دوره به صورت آزمون آنلاین تصویری است و اگر علاقه‌مندان در آزمون تصویری از استادان موفق به کسب نمره قبولی شوند برای آن‌ها گواهینامه پایان دوره صادر می شود.

در دوره حفظ قرآن و نهج‌البلاغه به صورت تلفنی چهار استاد با هر فراگیر زمان تمرین داشته و فراگیر با پشتیبانی، هماهنگی و مشاوره استادان برنامه حفظ و تثبیت خود را دنبال می کند.

دوره های حفظ تلفنی براساس نیاز برای گروه‌هایی از مخاطبان برنامه‌های قرآنی و معارفی در نظر گرفته شده است که امکان دسترسی به فضای مجازی را نداشته و به صورت حضوری نیز نمی‌توانند در دوره های شرکت کنند و از ابتدای راه اندازی دوره های حفظ قرآن و نهج‌البلاغه تاکنون ۴۵۰ نفر فراگیر خواهر و برادر در این دوره ها ثبت نام کرده اند.

مرکز قرآن و حدیث آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها با برگزاری دوره های قرآنی و معارفی به صورت حضوری، نیمه حضوری، مجازی، آنلاین، آفلاین و تلفنی موانع موجود برای فراگیری دوره های قرآنی و معارفی را برای فراگیران سراسر کشور حذف کرده است و فراگیران بدون هیچ گونه محدودیتی در سراسر کشور می‌توانند در دوره های قرآنی و معارفی مرکز قرآن و حدیث ثبت نام کند.

لازم به ذکر است، ثبت نام فراگیران برای حضور در دوره های مجازی و تلفنی بدون محدودیت زمانی است و علاقه‌مندان در هر برهه زمانی که بخواهند می‌توانند در دوره های قرآنی و معارفی مرکز قرآن و حدیث به صورت مجازی و تلفنی ثبت نام کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *