امین، امانت‌دار وقت شما...1403-01-31
اشتراک گذاری:

جعل ۳۸۰ هزار میلیارد ریالی چک‌های بانکی در مازندران

سردار مرتضی میرزایی فرمانده انتظامی مازندران گفت: در پی کسب خبری مبنی بر فعالیت اعضای باند جعل و کلاهبرداری با استفاده از چک‌های جعلی، موضوع در دستور کار پلیس آگاهی این فرماندهی قرار گرفت.

او افزود: کارآگاهان پلیس آگاهی با انجام اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات گسترده پلیسی دریافتند، اعضای این باند با شناسایی معتادان متجاهر و بعضاً کارتن خواب با استفاده از مدارک هویتی این افراد و پرداخت مبالغی وجه اقدام به افتتاح حساب و در ادامه اخذ دسته چک به نام آنان می‌کردند.

سردار میرزایی با اشاره به دستگیری یکی از متهمان اصلی این پرونده، گفت: ماموران پلیس آگاهی در بازرسی از مخفیگاه این متهم، تعداد زیادی دسته چک مربوط به افراد مختلف، کشف کردند.

او افزود: متهم در تحقیقات و بازجویی‌های فنی پلیس، ضمن اقرار به بزه انتسابی از تهیه دسته چک با مدارک هویتی افراد معتاد و بی بضاعت و شارژ مالی آن‌ها و در نهایت فروش و توزیع چک‌ها در بین افراد مختلف اقدام به کلاهبرداری می‌کردند.

فرمانده انتظامی مازندران گفت: در همین راستا پرونده متهم و صاحبان حساب و چک که اغلب اهل و ساکن استان مازندران بودند، شناسایی و به مرجع قضائی معرفی شدند.

او با اشاره به اینکه برابر اعلام کارشناسان ارزش ریالی این پرونده ۳۸۰ هزار میلیارد ریال برآورد شده، افزود:۵۱۰ شاکی در این پرونده شناسایی و با اقدامات اطلاعاتی و عملیاتی ۱۸ متهم از اعضای این باند بزرگ دستگیر و تحویل مرجع قضائی شدند که تحقیقات تکمیلی و رسیدگی به پرونده کماکان در دستور کار قرار دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *