امین، امانت‌دار وقت شما...1403-02-10
اشتراک گذاری:

جرایم پرتکرار در مازندران چیست؟

حجت الاسلام محمد صادق اکبری رئیس کل دادگستری استان مازندران در نشست با اعضای شورای فرهنگی استان برنقش وعاظ، اعضای شورای فرهنگی و امامان جماعت در گسترش صلح و سازش و کاهش جرائم تاکید کرد و گفت: صلح وسازش را تبلیغ و عملیاتی کنید.

او با بیان اینکه قوه قضائیه در ایران و همه دنیا جایگاه مهم و رفیعی در اجرای عدالت برعهده دارد، افزود: مردم نیز توقع اجرای عدالت دارند و دراین مسیر سایر نهاد‌ها و ارگان‌ها نیز در کاهش جرائم و کاهش بار سنگین بر مردم باید نقش آفرینی کنند.

رئیس کل دادگستری مازندران افزود: امامان جماعت، وعاظ و مبلغان دینی به دلیل ارتباط مستمر و نزدیک با اقشار مختلف جامعه درحوزه پیشگیری از وقوع جرم و آسیب‌ها ازطریق کلاس‌ها و منبر‌ها می‌توانند درذهن مردم اثرگذار بوده و با تشریح اثرات گناه و جرم، از گرایش به بزه و انواع جرائم پیشگیری کنند.

حجت الاسلام اکبری با بیان اینکه سرقت، توهین، تهدید، تصرف عدوانی و افترا از جرایم پرتکرار در استان است، گفت:هرکدام ازاین جرائم، جرایم دیگر و پرونده‌های متعدد را به دنبال دارد و هر پرونده، خسارت‌های معنوی و مادی بسیاری برجا می‌گذارد که با شناسایی علل و عوامل اصلی وقوع جرم، انجام اقدامات فرهنگی و پیشگیرانه و تقویت روحیه صلح و سازش و مدارا می‌توان از بروز بسیاری از این جرایم و تشکیل پرونده‌های متعدد پیشگیری کرد.

رئیس کل دادگستری مازندران افزود: ظرافت‌هایی درنهاد خانواده است که نباید نادیده گرفته شود و نقش مهم خانواده در کاهش اختلافات و جرائم باید مورد توجه فعالان عرصه‌های فرهنگی ومبلغان مذهبی قرار گیرد

او گفت: دشمن ازطریق اثرگذاری برنهاد خانواده و فضای مجازی وارد شده و غفلت دراین خصوص اثرات مخربی خواهد داشت.

حجت الاسلام اکبری خواستار برقراری تفاهم نامه چندجانبه میان دادگستری استان و سازمان‌های موثر در امور فرهنگی شد و گفت: باید دانش افزایی، برنامه ریزی‌های هوشمندانه، مدبرانه و به روز در امور فرهنگی پیگیری وعملیاتی شود و همه مسئولان مرتبط آگاهانه، مجاهدانه و مخلصانه در گسترش فرهنگ مدارا و کاهش جرایم پرتکرار اقدام کنیم.

دراین جلسه اعضای شورای فرهنگی استان، مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی مازندران، روسای ادارات شهرستان‌ها و رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان حضور داشتند و در ابتدای جلسه به بیان نظرات، مشکلات و راهکار‌ها پرداختند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *