امین، امانت‌دار وقت شما...1403-02-17
اشتراک گذاری:

تکذیب واگذاری بندر نوشهر به بخش خصوصی

مدیر کل بنادر و دریانوردی مازندران گفت: اینکه گفته می شود بندر نوشهر قرار است به بخش خصوصی واگذار شود شایعه‌ای بیش نیست و آن را تکذیب می کنم.

محمدتقی انزان پور در نشست خبری با خبرنگاران، با اعلام این خبرو با اشاره به تخلیه و بارگیری حدود ۹۳۹ هزار تن کالا در بنادر نوشهر و فریدونکنار طی یک سال دولت سیزدهم، اظهار کرد: عمده کالاهای وارداتی شامل غلات و نهاده های دامی، چوب و کاغذ است و عمده کالاهای صادراتی نیز شامل محصولات غذایی و از سال گذشته مصالح ساختمانی همچون کاشی و سرامیک است.

وی احداث راه دسترسی اختصاصی بندر به کمربندی نوشهر را یکی از مهم ترین پروژه های بندر عنوان کرد و گفت: اعتبار کل این پروژه ۷۲۰ میلیارد تومان است که بخشی برای تملک و بخشی به ساخت پروژه اختصاص یافت و در یک سال گذشته ۳۲۱ میلیارد تومان هزینه شد.

وی با بیان اینکه این پروژه تا پایان سال به بهره برداری می رسد، افزود: تعریض پل ماشلک در لاین رفت و برگشت با پروژه شهرداری تداخل پیدا کرده است و این پروژه ارتباطی با بندر ندارد و ۴۱۰ متر برای عبور به صورت‌ پل بلند در حال ساخت است.

مدیر کل بنادر و دریانوردی، لایروبی حوضچه و کانال ورودی بندر به وسعت ۳۷۷ هزار متر مکعب را از دیگر اقدامات عنوان کرد و ادامه داد: در حال حاضر همه رودخانه های حوزه مازندران آورد رسوب دارند در حالیکه در گذشته تنها رودخانه چالوس رسوب را وارد دریا می کرد و این موضوع نگران کننده است که در بالادست رودخانه ها باید مورد توجه قرار گیرد.

انزان پور با اشاره به بازسازی ۲ دستگاه مکنده غلات با ظرفیت ۳۰۰ تن در ساعت از بندر امام خمینی با اعتبار یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان خاطرنشان کرد: احداث ساختمان مرجع دریایی بندر فریدونکنار با پیشرفت ۹۰ درصد و اعتبار ۳۵ میلیارد تومان، احداث و تجهیز ساختمان باشگاه ملوانان بندر با اعتبار ۷.۵ میلیارد تومان، صدور مجوز ۲۷ سازه دریایی در نوار ساحلی، آزاد سازی نوار ساحلی استان در دولت سیزدهم به طول ۲ هزار و ۸۵۰ متر بخش دیگری از فعالیت های اداره کل بنادر است.

 وی در پایان با اشاره به تفکیک شبکه آبرسانی و آتش نشانی در محوطه بندر نوشهر با استفاده از آب دریا، بیان کرد: در این راستا ۳۵ میلیارد تومان اعتبار  هزینه شده است و این پروژه ۶۰ درصد پیشرفت داشته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *