امین، امانت‌دار وقت شما...1403-02-10
اشتراک گذاری:

تعداد مجموع بستری‌شدگان کرونایی مازندران پس از ۲۶ ماه دو رقمی شد

به گزارش خبرنگار ایرنا، آمارهای روزانه مربوط به کرونا در مازندران کماکان روندی کاهشی و امیدوارکننده برای رسیدن به روزهای بدون کرونا در این استان را طی می‌کنند. طبق آخرین آمارهای منتشر شده توسط دو دانشگاه علوم پزشکی مازندران و بابل، در ۲۴ ساعت منتهی به ظهر روز امروز- یکشنبه- با ترخیص ۳۸ بیمار از بیمارستان‌های استان و بستری شدن ۲۰ بیمار جدید، تعداد مجموع بستری‌شدگان مبتلا به کرونا در مازندران به ۹۹ نفر رسید.

از زمان شکل‌گیری موج نخست کرونا در مازندران که اسفند ۱۳۹۸ رقم خورده بود و عبور مجموع بستری‌شدگان کرونایی استان از مرز یکصد نفر در نیمه نخست همان ماه، همواره تعداد مجموع بستری‌شدگان کرونایی در بیمارستان‌های سراسر مازندران سه رقمی و چهار رقمی بود و هرگز دو رقمی نشده بود. اما پس از آغاز روند کاهشی آمارهای موج ششم کرونا در مازندران از دهه سوم بهمن، روند کاهشی آمارها تقریبا در شیبی آرام ادامه یافت و حالا آمارهای مجموع بستری‌شدگان به کمتر از یکصد نفر رسید.

بیشترین تعداد بستری‌شدگان کرونایی مازندران در موج ششم همه‌گیری کووید۱۹ مربوط به ۲۱ بهمن پارسال بود که یکهزار و ۷۵ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری شده بودند. از آن پس روند بستری‌های روزانه و سایر آمارهای کرونایی در مسیری کاهشی قرار گرفتند و مرگ‌های کرونایی استان نیز روز به روز کمتر شدند، تا این‌که آرام‌ترین روزهای کرونایی مازندران طی دو سال اخیر در همین ماه اردیبهشت تا امروز رقم خورد.

آمارها نشان می‌دهند که زحمت و رنج کرونا حتی از روی بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های مازندران نیز در حال کم شدن است. روند کاهشی آمارهای کرونایی مازندران طی هفته‌های اخیر در بخش مراقبت‌های ویژه نیز مشاهده شده است. تعداد مجموع بیماران مبتلا به کرونا در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های مازندران ظهر امروز به ۲۴ نفر رسید که کمترین تعداد بیماران بستری شده در این بخش‌ها از اسفند ۱۳۹۸ تا کنون محسوب می‌شود.

این کاهش در تعداد بستری‌های روزانه بیماران مبتلا به کرونا نیز دیده می‌شود. به طوری که روز شنبه ۱۷ اردیبهشت برای نخستین بار از اسفند ۱۳۹۸ تا کنون تعداد بیمارانی که طی یک شبانه‌روز بر اثر ابتلا به کرونا در بیمارستان‌های مازندران بستری شدند یک رقمی شد و به ۹ نفر رسید. این در حالی است که تعداد بستری‌های کرونایی روزانه مازندران در مرداد ۱۴۰۰ به بیش از ۸۰۰ نفر در روز نیز رسیده بود.

تعداد مجموع بستری‌شدگان کرونایی مازندران پس از ۲۶ ماه دو رقمی شد

اما نکته امیدوارکننده در آمارهای کرونایی مازندران کاهش چشمگیر و توقف آمار مرگ‌های کرونایی در استان است. از یکم اردیبهشت تا امروز فقط یک نفر در مازندران بر اثر ابتلا به کرونا جان باخت و در ۱۷ شبانه‌روز دیگر هیچ مورد مرگ ناشی از کرونا در بیمارستان‌های مازندران ثبت نشد.

خارج شدن مازندران از زیر سایه چتر کرونا را نقشه رنگ‌بندی کرونایی کشور نیز تایید می‌کند. طبق آخرین ارزیابی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حال حاضر ۱۷ شهرستان در وضعیت زرد و پنج شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند.

براساس آخرین اطلاع‌رسانی رنگ‌بندی کرونایی مناطق مختلف کشور از سوی مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، خروج مازندران از وضعیت قرمز و نارنجی کرونایی که از دوم اردیبهشت ماه با تغییر رنگ رامسر در مازندران رقم خورده بود همچنان ادامه دارد و برای دومین هفته پیاپی روزهای کرونایی مازندران بدون رنگ قرمز و نارنجی سپری شد.

 هم اکنون ۱۷ شهرستان مازندران شامل گلوگاه، نکا، بهشهر، میاندورود، ساری، قائمشهر، سیمرغ، سوادکوه، سوادکوه شمالی، جویبار، آمل، محمودآباد، فریدونکنار، چالوس، عباس‌آباد، کلاردشت و رامسر در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند.

هرچند که طبق پیش‌بینی علوم پزشکی  و بر اساس آمارهای موجود موج ششم کرونا در مازندران در تعطیلات فروردین ماه دو قله‌ای شد، اما خوشبختانه پس از یک افزایش نسبی مجددا روند کاهشی در پیش گرفت تا این‌که آرام‌ترین روزهای کرونایی مازندران طی دو سال اخیر در همین چند هفته تجربه شد.

 ثبت ۱۵ شبانه‌روز پیاپی بدون مرگ کرونایی در مازندران از تاریخ چهارم اردیبهشت ماه، دو رقمی شدن آمارهای مجموع بستری‌شدگان و وضعیت کلی نقشه کرونایی نشان می‌دهد که مازندران آرام‌ترین روزهای کرونایی‌اش از زمان آغاز موج نخست کووید۱۹ را می‌گذراند و پس از گذراندن چندین ماه پر فراز و نشیب به یک آرامش نسبی کرونایی رسیده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *