امین، امانت‌دار وقت شما...1403-02-28
اشتراک گذاری:

تزریق دز سوم واکسن کرونا در مازندران به ۲۰ درصد رسید

علی شیرازی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا روند تزریق دز سوم واکسن کرونا در استان را مثبت و مطلوب ارزیابی کرد و افزود : تاکنون ۹۷ درصد از مردم استان دز اول و ۸۹ درصد هم دز دوم واکسن کرونا خود را دریافت کرده اند.

وی پاشنه آشیل استان در مهار کرونا را ضعف رعایت پروتکل های بهداشتی دانست و گفت : وضعیت ما در این زمینه چندان تعریفی ندارد چون در حال حاضر رعایت پروتکل های بهداشتی در استان  کمتر از ۴۰ درصد است .

شیرازی تزریق دز سوم کرونا را نقطه قوت برای جلوگیری از همه گیری سویه اومیکرون دانست و افزود : تلاش بر این است که با تزریق دز سوم واکسن کرونا استان را به ایمنی جمعی برسانیم و به طور کلی اولویت ستاد استانی مدیریت مقابله با کرونا افزایش تزریق دزهای تکمیلی واکسن کرونا است.

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مازندران با اعلام این که تاکنون به غیر از ابتلا یک نفر در بابل به ویروس اومیکرون در دیگر شهرستان‌های مازندران گزارشی در این ارتباط دریافت نشده است، گفت  : طبق یافته‌های علمی اگر فردی به اومیکرون مبتلا شود، می‌تواند تا ۱۰ نفر دیگر را به این ویروس خطرناک مبتلا کند، بنابرین تنها راه مقابله با این ویروس، رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی مانند استفاده از ماسک و فاصله‌گذاری اجتماعی و همچنین تزریق بموقع واکسن است.

تزریق دز سوم واکسن کرونا در مازندران به ۲۰ درصد رسید

جریمه سنگین در انتظار ناقضان مدیریت هوشمند کرونا

شیرازی با اشاره به اجرایی شدن طرح مدیریت هوشمند کرونا در بستر سامانه امید در استان ، اظهار داشت : در این طرح تلاش می‌شود برای مدیریت و مقابله با کرونا ویروس قدم‌های عملیاتی‌تر برداشته شود و به طور حتم اگر خدمت‌دهندگان نسبت به اجرای دقیق آن بی‌اعتنا باشند با جریمه‌های سنگینی مواجه خواهند شد.

سامانه امید در راستای هوشمندسازی کنترل ویروس کرونا با همکاری وزارت کشور و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برنامه‌ریزی شده که طبق ضوابط، محدودیت‌هایی برای افراد واکسن‌نزده اعمال خواهد کرد. این طرح مطابق با ماده ۲ قانون مدیریت بحران در پنج گام شامل دستگاه‌های اجرایی دولتی و خصوصی، ناوگان حمل و نقل درون شهری، واحدهای صنفی، ناوگان حمل و نقل برون‌شهری و مراکز علمی و تحقیقاتی اجرا و با عملیاتی‌سازی آن، از خدمات‌دهی به افراد واکسن‌نزده جلوگیری می‌شود و با افراد ناقض قوانین کرونایی هم برخورد خواهد شد.

جانشین رییس ستاد استانی مدیریت مقابله با کرونا ویروس در مازندران با برشمردن چند مصداق در ارتباط با اعمال جریمه سنگین به خدمات دهندگان بی‌اعتنا به مدیریت هوشمند کرونا در بستر سامانه امید، گفت: به عنوان مثال اگر یک واحد صنفی در اولین مرحله بازرسی‌ها مشخص شود که نسبت به دریافت کارت هوشمند واکسن خود اقدام نکرده ، اول مشمول تذکر کتبی می شود ، در مرحله دوم کارت‌خوان فروشگاه جمع آوری می‌گردد و در مرحله سوم هم محل کسب و کار پلمب خواهد شد.

وی توضیح داد : اگر یک راننده وسیله نقلیه عمومی درون شهری نسبت به نصب کارت هوشمند واکسن خود بر روی شیشه خودرو اقدام نکند در مرحله اول تذکر کتبی می گیرد ولی در مرحله دوم پروانه فعالیتش باطل خواهد شد .

شیرازی با اشاره به تردد قابل توجه کارمندان دولتی و بخش خصوصی و همچنین کارگران فصلی از استان‌های همجوار به مازندران ، تصریح کرد: راه اندازی پایگاه‌های واکسیناسیون در ورودی شهرهای مرزی استان، تشدید نظارت تزریق دز سوم واکسن کرونا در بین نیروی کار مهاجر، لزوم ارایه کارت هوشمند واکسن و یا کارت نمونه گیری منفی کرونا در ورودی شهرهای استان بزودی در دستور کار قرار خواهد گرفت.

بر اساس اعلام دانشگاه‌های علوم پزشکی مازندران و بابل در شبانه روز گذشته آمار مجموع بستری‌های کرونایی استان با ۵۴ بیمار جدید به ۲۸۵ نفر رسید. در این مدت فوتی کرونایی در بیمارستان‌های استان گزارش نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *