امین، امانت‌دار وقت شما...1403-02-18
اشتراک گذاری:

تجهیز ۱۵۰ تخت بیمارستانی توسط سپاه کربلا مازندران

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،سردار سیاوش مسلمی فرمانده سپاه کربلا  مازندران صبح امروز یکشنبه ۲۴ مرداد در خصوص آخرین اقدامات سپاه کربلا در مقابله با کرونا در گفت و گو با خبرنگاران ضمن تسلیت ایام سوگواری و عزای سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (علیه السلام)، گفت: بنا به بیانات اخیر رهبر معظم انقلاب مبنی بر کمک نیرو‌های مسلح به مردم برای مقابله با کرونا، جلسه‌ای از سوی فرمانده کل سپاه پاسداران برای سپاه استان‌ها برای اجرایی کردن طرح شهید سلیمانی برگزار شد.

او افزود:قرارگاه امام رضا (علیه السلام) با دعوت از علوم پزشکی ساری و بابل و نیز مدیران شبکه بهداشت و همچنین فرماندهان نواحی شهرستان‌ها تشکیل شد و چند کار در دستور کار قرار گرفت.

سردار مسلمی با بیان اینکه در اقدام اول پایش و بیماریابی در استان با بهره گیری از ظرفیت پایگاه‌ها و حوزه‌های مقاومت بسیج انجام شد، گفت: کمک به کادر درمانی با استفاده از ظرفیت بسیج جامعه پزشکی و اعزام نیرو به کادر درمانی از جمله پزشک و پرستار‌هایی که در مراکز درمانی پادگان‌ها مشغول به کار بودند از دیگر اقدامات بوده است.

او افزود: این نیرو‌ها برای کمک به کادر درمانی به علوم پزشکی معرفی شدند و به شهر‌های آمل، بابل، ساری، جویبار و رامسر که شهر‌های حاد کرونایی بودند، اعزام شدند.

سردار مسلمی گفت: ۱۵۰ تخت بیمارستانی با تجهیزات تهیه و با توجه به افزایش بیماران برای علوم پزشکی استان ارسال شد که ۱۰۰ تخت برای علوم پزشکی بابل و ۵۰ تخت نیز برای شهرستان جویبار ارسال شد.

۵ کارخانه برای تأمین کپسول انتخاب شد

فرمانده سپاه کربلا گفت: با توجه به اینکه این روز‌ها به کپسول اکسیژن و دستگاه‌های اکسیژن ساز نیاز است و بیمارستان‌ها در این مورد دچار مشکل شدند، با مصوبه شورای تأمین استان، ۵ کارخانه بزرگ برای تأمین کپسول اکسیژن انتخاب شد که با نظارت صورت گرفته توسط سپاه، کپسول‌های اکسیژن تأمین و به مراکز درمانی ارسال شده است.

او افزود: همچنین با درخواست مدیر کل سازمان انتقال خون و ابراز نگرانی این سازمان از کمبود ذخایر بانک خونی، و نیازمندی بیماران کرونایی به فرآورده‌های خونی، با هماهنگی بسیج ادارات و اقشاری و نیز حوزه‌ها و پایگاه‌های مقاومت رزمایش بزرگ اهدای خون در تمامی شهرستان‌ها از روز پنجم ماه محرم برگزار شد و این رزمایش تا تأمین نیاز‌های خونی در دهه اول محرم ادامه دارد.

سردار مسلمی گفت: با توجه به اینکه سازمان انتقال خون به ۱۴۰ هزار واحد خونی در سال نیازمند است و فقط ۴۳ هزار واحد خونی تا به امروز تأمین شده، سپاه کربلا برای تأمین ۹۷ هزار واحد خونی با استفاده از ظرفیت سپاه و بسیج وارد میدان شد تا انشالله تا پایان سال این تعداد واحد خونی تأمین شود.

او افزود: اقدام دیگر در طرح شهید سلیمانی، واکسیناسیون کرونا است که تا امروز ۶ مرکز مستقل از سوی بسیج در شهرستان‌ها افتتاح شد و ۲۶ مرکز واکسیناسیون دانشگاه علوم پزشکی هم با همکاری بسیج در حال خدمات رسانی به مردم بوده و ۱۲ مرکز هم مخصوص علوم‌پزشکی است.

فرمانده سپاه کربلا گفت: در طرح شهید سلیمانی هدف گذاری شده است که در ۲۲ شهرستان تا پایان این هفته ۲۲ مرکز واکسیناسیون مستقل راه اندازی شود که همه اقدامات برای واکسینه کردن مردم، برعهده بسیج است.

او افزود: با تشکیل قرارگاه امام حسن مجتبی (علیه السلام) نهضت کمک‌های مومنانه با محوریت ائمه جمعه، و در مرکز استان با محوریت آیت الله لائینی نمانیده ولی فقیه در مازندران تشکیل شد که در این حوزه با بهره گیری از کمک خیرین، پایگاه و حوزه‌های مقاومت به آسیب دیدگان کرونایی کمک شود.

تأمین ۲۹۹ سری جهیزیه برای نیازمندان

فرمانده سپاه کربلا گفت: در عرصه تأمین جهیزیه، بسته‌های معیشتی و کمک به دانش آموزان نیازمند ۶۵ میلیارد تومان کمک مومنانه جمع آوری، تأمین ۲۹۹ سری جهیزیه با هزینه ۹ میلیارد تومان، ۱۲۰ هزار ۸۸۱ بسته معیشتی با هزینه ۴۹ میلیارد تومان و همچنین کمک به دانش آموزان و کارت هدیه و اطعام دهی ۲۲۷ هزار ۳۸۰ مورد با هزینه حدود ۷ میلیارد تومان از اول فروردین تا پایان خردادماه امسال به نیازمندان اهدا شد.

او افزود: در سال گذشته نیز از اول اسفند ماه سال ۹۸ تا آخر اسفند ماه سال ۹۹، هم در سه حوزه تأمین بسته‌های معیشتی، کمک به دانش آموزان نیازمند و تأمین جهیزیه ۳۲۳ میلیارد تومان در قالب کمک‌های مومنانه به آسیب دیدگان کرونایی و نیازمندان اهدا شد که توسط خیرین، دستگاه‌های اجرایی، ستاد اجرایی فرمان امام؛ بنیاد مستضعفان، کمیته امداد، پایگاه‌های مقاومت، حوزه‌های مقاومت و هیئت‌ها تأمین شد.

سردار مسلمی گفت: با بهره گیری حدود ۴ هزار پایگاه مقاومت بسیج در مازندران، به صورت یک شبکه منجسم برای مقابله با بیماری کرونا به مردم خدمات رسانی می‌شود و هرنقطه‌ای از مازندران دچار مشکلی باشد یا کمبودی در عرصه مقابله با کرونا احساس شود، پایگاه‌های مقاومت بسیج برای طرف کردن ان مشکل وارد میدان می‌شوند. از جمله بیماریابی، اعزام بیمار به بیمارستان، تأمین بسته‌های معیشتی و… هیچ منطقه‌ای از مازندران از قلم نیفتاده و همه مناطق تحت پوشش بسیج است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *