امین، امانت‌دار وقت شما...1403-02-16
اشتراک گذاری:

بیش از ۹۰ هزار مودی مالیاتی جدید در مازندران شناسایی شدند

محسن اسلامی ورکی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : ۱۰۰ درصد این مودیان جدید شناسایی شده با پرکردن اظهارنامه مالیاتی به چرخه وصول مالیات وارد شدند. وی مهم‌ترین عامل در شناسایی مودیان مالیاتی را بررسی الکترونیکی و هوشمند درآمد و دخل و خرج واحدهای صنفی و تولیدی استان معرفی کرد و توضیح داد: در حالی که اواخر اسفند سال گذشته تعداد مودیان مالیاتی استان ۱۹۴ هزار و ۱۲۵ نفر بود، در هفت ماهه امسال با بستن راه فرار مالیاتی، آمار مودیان مالیاتی استان به بیش از ۲۸۳ هزار نفر افزایش یافت.

مدیرکل امور مالیاتی مازندران بیشترین شناسایی مودی مالیاتی را مربوط به واحدهای صنفی دانست. وی گفت که شناسایی مودیان جدید و مقابله با فرار مالیاتی فشار اقتصادی را از دوش صنعتگران برخواهد داشت.

وی با اعلام این که شناسایی متصدیان واحدهای صنفی و اشخاص حقوقی که تاکنون در استان اقدام به پرداخت مالیات نمی‌کردند در آینده هم با قدرت ادامه خواهد داشت، افزود : طبق برنامه‌ریزی‌ها قرار است تا پایان امسال، هزاران مودی جدید که تاکنون نسبت به پرداخت مالیات اقدام نمی کردند برای مقابله با فرار مالیاتی در استان شناسایی شوند که به تبع آن با افزایش درآمدهای دولت، زمینه رونق کسب و کار و توسعه زیرساخت‌ها در مازندران شتاب خواهد گرفت.

30 هزار میلیارد ریال درآمد مالیاتی استان مازندران در هفت ماهه امسال

اسلامی ورکی تصریح کرد : در هفت ماهه امسال حدود ۳۰ ‌هزار میلیارد ریال درآمد مالیاتی در استان وصول شد. که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۴۴ درصد افزایش را نشان می دهد.

مدیرکل امور مالیاتی مازندران با بیان این که ۱۰ هزار و ۹۰ میلیارد ریال از مجموع مالیات وصول شده در هفت ماهه امسال مربوط به وصول مالیات از محل ارزش افزوده بوده است، گفت : همچنین در این مدت ۲۰ هزار میلیارد ریال مالیات مستقیم در استان دریافت شد.

به گزارش ایرنا، مازندران از نظر میزان وصولی مالیات مستقیم و غیر مستقیم از ابتدای فروردین تا پایان مهر سال جاری جزو پنج استان برتر کشور است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *