امین، امانت‌دار وقت شما...1403-02-01
اشتراک گذاری:

بیش از ۱۳ هزار دانش‌آموز مازندرانی در آزمون سمپاد شرکت می‌کنند

عاطفه شورزندی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه آزمون‌های ورودی پایه هفتم و دهم مدارس استعدادهای درخشان همزمان با سراسر کشور در روزهای پنجشنبه بیستم و جمعه بیست و یکم خرداد ماه جاری برگزار می‌شود، افزود : آزمون ورودی پایه هفتم روز پنجشنبه ساعت ۹ صبح در ۵۷ حوزه امتحانی و آزمون ورودی پایه دهم نیز روز جمعه ساعت ۹ صبح در ۵۰ حوزه استان برگزار می‌شود.

وی گفت که در آزمون ورودی پایه هفتم که شامل هوش، استعداد تحصیلی و خلاقیت است، هشت هزار و ۲۵۱ دانش‌آموزش‌ شرکت خواهند کرد که از این تعداد، چهار هزار و ۱۱۲ دانش آموز پسر و بقیه دختر هستند و در مجموع برای کسب ۷۷۲ سهمیه مدارس استعدادهای درخشان با یکدیگر رقابت می‌کنند.

شورزندی شمار دانش‌آموزان مازندرانی شرکت کننده در آزمون ورودی استعدادهای درخشان پایه مقطع دهم را پنج هزار و ۶۳ نفر اعلام کرد و افزود : از این تعداد، ۲ هزار و ۳۱۳ دانش‌آموز پسر و بقیه  دانش‌آموز دختر هستند که برای کسب ۵۸۳ صندلی در چهار رشته ریاضی، علوم تجربی، علوم انسانی و سمپاد مهارتی یا فتوگرافیک و کامپیوتر رقابت خواهند کرد.

رییس اداره استعدادهای درخشان و دانش‌پژوهان جوان آموزش و پرورش مازندران از افزایش تعداد حوزه‌های امتحانی نسبت به سال‌های گذشته خبر داد و گفت که با توجه به شیوع ویروس کرونا، آزمون ورودی مدارس استعدادهای درخشان استان با فاصله‌گذاری بیشتر و تعداد کمتر دانش‌آموزان با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود.   

طبق گزارش رسمی آموزش و پرورش مازندران ، در سال تحصیلی ۹۹- ۹۸ در استان مازندران ۱۶ هزار و ۱۳۳ دانش‌آموز برای دستیابی به فرصت تحصیل در مدارس استعدادهای درخشان شرکت داشتند.

همچنین طبق این گزارش ، آمار دانش آموزان شرکت کننده در سال تحصیلی ۹۸-۹۷ نیز ۱۰ هزار نفر بود.

هم اکنون ۶ هزار و ۲۰۴ دانش آموز مازندرانی در ۱۸ مدرسه تیزهوشان مشغول تحصیل هستند که از این تعداد یکهزار و ۶۵۳ دانش‌آموز در مقطع متوسطه اول و بقیه در مقطع متوسطه دوم در حال تحصیل و کسب علم هستند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *